سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس جمشید رسایی، رئیس جهاددانشگاهی استان گیلان با تشکر از اقدامات صورت گرفته در سازمان دانشجویان استان گیلان در خصوص لزوم استفاده از طرحهای خلاقانه و دقت در انجام کارها گفت: انقلاب اسلامی ایران که ریشه در اندیشه های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) دارد همواره مورد بغض و کینه مستکبران عالم و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشته و آنها برای ضربه زدن به انقلاب و جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده اند.

وی گفت:جهت مقابله با ترفندهای استکبار جهانی بر اساس وصایای امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری همه آحاد ملت باید در عین حفظ وحدت وظایف خود را با دقت و به خوبی انجام دهند.

رسایی افزود: اگر هر یک از ما در جهت رضای خدا وظیفه خودمان را بطور مطلوب اجرا کنیم گامی در جهت تقویت کشور برداشته ایم .

رییس جهاددانشگاهی گیلان برخی موفقیت های ۳ ساله اخیر این نهاد در استان گیلان نظیر اخذ مجوز استقلال موسسه آموزش عالی رشت، اخذ ممیزی پژوهشکده محیط زیست، برگزاری همایش ملی بهجت فقیهان (بزرگداشت آیت الله بهجت)، برگزاری اولین کنفرانس فناوری های نوین بتن را برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها جهادگران دانشگاهی را مورد لطف خود قرار داده اند و از جمله بیانات معظم له در ارتباط با این نهاد آن است که فرموده اند "جهاد دانشگاهی را حفظ و تقویت کنید " لذا انتظار داریم که طرح ها و برنامه های جهاددانشگاهی در استان گیلان نیز مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

وی راه اندازی و گسترش فعالیت های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در استان گیلان را از جمله برنامه های خوب حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و گفت: مجموعه جهاددانشگاهی به فعالیت های دانشجویی اهمیت خاصی می دهد و در اجرای برنامه های مختلف همواره سعی می کند با نگاه حمایتی در کنار دانشجویان باشد و در موارد احتمالی اشتباهات آنان سعی در راهنمایی و اصلاح امور دارد و از این حیث ظرفیت فعالیت بیشتری برای تشکل های دانشجویی ایجاد می کند.

رسایی همچنین در ارتباط با اتفاقات رخ داده در حاشیه مراسم ۱۶ آذر در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت عنوان کرد: هر چند مراسم امسال که در عصر آن روز برگزار شد نسبت به برنامه های سال های قبل از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار بود لیکن اتفاق رخ داده در صبح روز مذکور و انعکاس آن در فضای مجازی موجب تلخی کام اقشاری از مردم شد که در این خصوص همانگونه که از ابتدا اعلام کردیم سعی شد جهت بررسی شتابزده عمل نکنیم و قضاوت در مورد آن را به اتمام بررسی ها موکول نمودیم.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان ادامه داد:علاوه بر کار گروه استان نمایندگان دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی نیز اقدامات لازم را جهت بررسی و شناسایی دلایل این اتفاق انجام داده اند تا از تکرار این موارد در آینده جلوگیری شود.

رسایی تاکید کرد:وقایع پیش آمده مورد تایید هیچیک از مسئولان این نهاد انقلابی نبوده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر طرح شکایت در مراجع قضایی گفت: این مطلب صحت ندارد و تاکنون شکایتی از سوی این نهاد در ارتباط با موضوع مذکور در مراجع قضایی  مطرح نشده است.

رسایی اضافه کرد: مردم بدون بررسی و تحقیق به مطالبی که بعضا در فضای مجازی منتشر می شود اعتماد نکنند.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان در این ارتباط نیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرموده اند معلوم نیست سیاست های بعضی از این رسانه ها را چه کسی معین می کند و کجا تعیین می شود آنها نانشان در ایجاد اختلاف است.

رسایی در عین حال از حساسیت های مردم و مسئولان تشکر کرد و افزود: حساسیت کار در مجموعه جهاددانشگاهی به لحاظ گستردگی فعالیت های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی بسیار زیاد است و با توجه به جایگاه این نهاد انقلاب اسلامی همکاران بنده در جهاددانشگاهی گیلان باید به این حساسیتها توجه نمایند و برای انجام امور دقت بیشتری داشته باشند تا در اجرای برنامه و طرح ها مسئله و مشکلی هر چند کوچک بوجود نیاید.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil