چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مخالفت با تصمیم رئیس جمهور مبنی بر ایجاد حساب مجزای بیمه درمان کارگران، اظهار کرد: رئیس‌جمهور به عنوان پیشنهاد می‌تواند این موضوع را در دولت مطرح کند اما این موضوع مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، تامین اجتماعی نیز نهادی غیردولتی است که دولت نمی‌تواند اساسنامه‌ آن را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تنها می‌توانند نسبت به اصلاح اساسنامه تامین اجتماعی اقدام کنند، افزود: آنچه هم‌اکنون تامین اجتماعی در چارچوب قانون عمل می‌کند اینکه منابعی که دریافت می‌کند را در جهت توسعه درمانی افراد تحت پوشش خود هزینه‌ می‌کند اگرچه در شرایط فعلی با کمبود منابع هم مواجه شده است.

نماینده رودسر و املش در مجلس گفت: تامین اجتماعی در برخی از تعهدات تامین اجتماعی مبنی بر توسعه بیمارستانی و مراکز درمانی برخی مناطق به ویژه مناطق محروم با مشکل روبه‌رو شده، برخی بیمارستان‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی نیز با مشکل مالی مواجه شده‌اند، با این شرایط تامین اجتماعی هیچ گاه منابع درمان را به شرکت‌های زیرمجموعه خود انتقال نمی‌دهد.

عباسی با بیان اینکه دولت به ازای بدهکاری خود به تامین اجتماعی شرکت‌های خود را به تامین اجتماعی واگذار کرده است، یادآور شد: با این اقدام تامین اجتماعی مجبور به سراپا نگه‌داشتن، ارتقا یا تبدیل آنها به سهام و سرمایه است تا از سود آنها در جهت تامین نیازهای و مطالبات خود استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هم‌اکنون دولت درباره تامین اجتماعی شتاب‌زده عمل می‌کند، گفت: تامین اجتماعی مقوله منحصر به خودش است و نمی‌توان آن را در جریانات سلامت درگیر کرد، در حقیقت تامین اجتماعی تنها صندوق موفق است در صورتی که مابقی صندوق‌ها بیمه‌ای مشکلات بسیار دارند.

وی ادامه داد: در صورت تحقق پیشنهاد رئیس جمهور اساسنامه تامین اجتماعی از کانال مجلس باید اصلاح شود، این سیکل طولانی است اما دولت می‌تواند این لایحه را ارائه دهد اما به نظر می‌رسد مجلس مخالفت کند زیرا هم‌اکنون 40میلیون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی عموما اقشار ضعیف و از دهک پایین جامعه‌ هستند بنابراین گره زدن سرنوشت این افراد با سیاست‌های نظام سلامت آنها را دچار چالش جدی و جبران ناپذیر می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صورت مساله نباید پاک شود، دولت بنابر اولین گام برنامه توسعه کشور می‌تواند با پرداخت بدهی بیش از 100 هزار میلیارد به تامین اجتماعی از تحت پوششان آن حمایت کند، اشکالات این سازمان نیز در چارچوب هیات امنای موجود حل و فصل شود. در واقع برخی از اعضای هیات امنای تامین اجتماعی مانند آقای نوبخت که از اعضای دولت هم هستند می‌توانند مشکلات را در چارچوب هیات امنایی اصلاح کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil