جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: یکی از کارهای مهم در تحقیق و تفحص بررسی مسائل کلی بین ایران و آمریکا از گذشته تاکنون است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی ایران در رابطه با آمریکا با اشاره به دخالت‌های آمریکا در ایران قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکا در بسیاری از مواقع قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به خود اجازه داده است در موارد داخلی ایران نیز به صورت مستقیم وارد عمل شود گفت: فتنه سال 88، جنگ تحمیلی، 18 تیر، کودتای نوژه و موارد این‌ چنینی از جمله دخالت‌های مستقیم آمریکا در مسائل داخلی ایران است.

 وی با تاکید بر اینکه پرونده‌های زیادی از دخالت‌های آمریکا در مسائل داخلی و عهد شکنی آمریکا در مسائل بین‌المللی موجود است خاطرنشان کرد: پرونده دخالت‌های آمریکا، پیگیری و از طریق مجامع بین‌المللی و داخلی به سمع و نظر مردم رسانده می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اهمیت تحقیق و تفحص که شفاف‌سازی دخالت‌های آمریکا و زیرپاگذاشتن بسیاری از موارد بین‌المللی همانند "برجام" توسط آمریکا را بر عهده دارد افزود: تخلفات آمریکا در داخل کشور توسط دادگاه‌های ایران و خارج از کشور توسط دادگاه‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از 100 میلیارد دلار از پول ایران توسط آمریکا مسدود شده است تصریح کرد: تمامی تلاش ما در تحقیق و تفحص بر آن است تا با تبعیت از قوانین داخلی و بین‌المللی حق و حقوق ملت ایران به آنها بازگردانده شود.

گفتنی است،  در حکمی از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیئت تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی ایران در رابطه با آمریکا منصوب شد.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil