پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: دایشیرو یاماگیوا روز یکشنبه پس از دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مذاکرات خوبی با طرف ایرانی درخصوص نفت، منابع طبیعی و سایر حوزه های اقتصادی انجام شد.
وی با بیان اینکه پس از توافق هسته ای اخیر چراغ قرمز در روابط با ایران به چراغ سبز تبدیل شده است، افزود: مقامات دولتی ژاپن و مدیران 21 شرکت از این کشور در این دیدار حضور دارند که نشان دهنده علاقمندی مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات است.
وی خاطرنشان کرد: روابط ایران و ژاپن در آینده توسعه خوبی یافته و به سطح بالایی خواهد رسید.
وزیر اقتصاد، صنایع و تجارت ژاپن اضافه کرد: زمینه های متعددی برای همکاری میان دو طرف وجود دارد و شرکت های ژاپنی آماده فعالیت در آنها هستند.
یاماگیوا اضافه کرد: شرکت های زیادی برای حضور در این هیات اعلام آمادگی کرده بودند اما به دلیل برخی محدودیت ها تنها 21 شرکت برای حضور در ایران انتخاب شدند.
دولت ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که پس از توافق هسته ای وین در بازار ایران و از جمله در بخش انرژی فعال خواهد شد و مایل به مشارکت در طرحهای نفتی، صنعتی و زیرساختی این کشور است.
همچنین در بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن تاکید شده که دایشیرو یاماگیوا حامل پیام ژاپن برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی با ایران بعد از رفع تحریم ها است.
براین اساس، صبح روز جاری(یکشنبه)، مذاکرات نفتی تهران و توکیو، با حضور وزیر نفت ایران و معاون وزیر اقتصاد، صنایع و تجارت ژاپن با هدف ترسیم نقشه راه همکاری های نفتی دور کشور در دوران پساتحریم برگزار شد.
پیش بینی می شود که با لغو تحریم ها، شرکت های ژاپنی در طرح های صنعت نفت ایران حضوری پر رنگ داشته باشند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil