پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :مهدی چمران پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت به مناسبت حماسه ۹ دی در محل سالن بانک صادرات گیلان با سلام به پیشگاه پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) و درود به ارواح مطهر شهدا اظهار کرد: روز ۹ دی را گرامی می‌داریم.

وی به دوران مشروعیت، ملی شدن نفت و ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره کرد و افزود: انقلاب مشروطیت نتیجه قیام مردم طبق باورهای دینی بود اما رضا خان قلدر بر اریکه قدرت قرار گرفت و در نخست وزیری مصدق نفت ملی شد اما به دو دلیل دو دستگی و وجود اختلاف‌ها سبب کودتای ننگین ۲۸ مرداد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۴۲ پس از عاشورای حسینی(ع) بود و تمام هیأت‌های مذهبی گیلان در مسجد حاج ابوالفتح یک حرکت عظیم مردمی را شکل دادند و دو روز پس از آن قیام خونین ۱۵ خرداد شکل گرفت و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه هر جا سابقه اعتقاد مکتبی در کنار مردم شکل گرفته، به پیروزی رسیده است، ادامه داد: در انقلاب اسلامی اعتقادی مکتبی بر تمام تفکرهای شرق و غرب حاکم بود و تحقق انقلاب اسلامی یک معجزه بزرگ بود و کسی نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کند.

چمران بیان کرد: آمریکا، اروپا و شوروی سابق از شاه حمایت می‌کردند و شاه از حمایت قدرت‌های جهانی برخوردار بود اما ملت ایران با رهبری امام(ره) که در دنیا بی‌نظیر بود، قیام کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با تصریح بر اینکه دست آمریکا و انگلیس از منابع و منافع ما قطع شد، اضافه کرد: دیگر نمی‌توانند سرمایه‌های ایران را به یغما ببرند و امام(ره) شرق و غرب را دور ریخت و مکتب اسلامی را در جامعه جایگزین کرد و بیداری اسلامی در منطقه آغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آرزوی غرب ایجاد اختلاف بین مردم ایران و کشورهای منطقه است و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، یادآور شد: انقلاب اسلامی خط جدیدی را در دنیا باز کرده و تمام کشورهای استکباری در مقابل آن صف آرایی کردند.

وی انقلاب اسلامی را تنها انقلابی دانست که آمریکا، انگلیس و کشورهای اردوگاه غرب و شرق علیه انقلاب با همدیگر هم پیمان شدند و از صدام حمایت کردند و اظهار کرد: علیه انقلاب اسلامی کودتا و به طبس حمله کردند و جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند اما ما به پیروزی رسیدیم و صدام شکست خورد و به زباله‌دان تاریخ سپرده شده است.

چمران با بیان اینکه دشمنان دل بسته بودند پس از رحلت امام(ره) بساط انقلاب اسلامی بر چیده شود، یادآور شد: با انتخاب مقام معظم رهبری انقلاب حرکت خود به طرف جلو را تداوم داده و دشمن تفکر سکولاریسمی را در جامعه ترویج داد و به دنبال فروپاشی از درون بود.

وی به شکل‌گیری فتنه 88 اشاره کرد و گفت: از سال ۸۰ به دنبال ایجاد درگیری در داخل کشور بودند و دشمن به دنبال بستن راه انقلاب اسلامی بود و می‌خواست مردم را به جان همدیگر بیندازد و قبل از انتخابات سال ۸۸ بحث تقلب را بیان کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات تصریح کرد: آنها که تقلب را بیان کردند حق مردم را ضایع کرده و در فتنه سال ۸۸ ضربه‌های مهلکی به عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و ... نظام اسلامی وارد کردند و وامانده‌های داخلی و دشمنان نظام، کشور را به لبه پرتگاه سقوط بردند.

وی اضافه کرد: در ۱۶ آذر سال ۸۸ به امام(ره) توهین کردند و مردم بر آشفته شدند و برای ملت ایران قابل تحمل نبود و در روز عاشورا حرکت‌های ضد دینی که یزیدیان شادی می‌کنند، را انجام دادند.

چمران با تصریح بر اینکه در روز ۹ دی سال ۸۸ حرکت خودجوش در کشور شکل گرفت، خاطرنشان کرد: جمعیت میلیونی توطئه‌ها را خنثی کرد و ملت ایران نشان دادند همان مردم روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ هستند و تمام دشمنان را کنار زدند و در حماسه ۹ دی آنچه اهمیت دارد اینکه فراموش نشود تا زمانی که شیطان بزرگ است فتنه‌های بزرگ نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن برنامه نفوذ را آغاز کرده است، متذکر شد: دشمن به دنبال تهی کردن جامعه از اعتقادهای درونی اسلام بوده و ولایت فقیه در مقابل دشمنان ایستاده و آنها نمی‌دانند چگونه رفتار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بحث هسته‌ای را بهانه خواند و گفت: می‌خواهند انقلاب اسلامی را محدود کنند و امروز پس از قول‌ها و عهدها دروغ می‌گویند و باید هوشیار باشیم و مسیر ولایت را فراموش نکنیم و اگر دو قطبی‌ها ایجاد شود نمی‌توانیم پیش برویم.

اگر در مقابل فریب آمریکا سستی کنیم کلاه سر ما می‌گذارد

وی با تأکید بر اینکه نباید فریب آمریکا را بخوریم، اظهار کرد: اگر بخواهیم کمی سستی کنیم کلاه سر ما می‌رود و اکنون این موضوع را احساس می‌کنیم و روزی قدس آزاد می‌شود و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که وهابی‌ها در عربستان حاکم نباشند.

چمران با اشاره به اینکه شهدا توکل به خدا داشتند و به شرق و غرب چشم ندوخته بودند، خاطرنشان کرد: اگر به توان داخلی تکیه کنیم می‌توانیم به پیشرفت دست یابیم  و با اتکا به خداوند و نیروی داخلی به جایگاه واقعی خود برسیم و نباید فریب آمریکا را بخوریم و اگر بخواهیم کمی سستی کنیم کلاه سر ما می‌رود و اکنون این موضوع را حس می‌کنیم.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil