جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فاطمه شیرزاد در نشست هم‌اندیشی با پیمانکاران و شرکتهای رفت و روب شهری و فضای سبز شهرداری رشت با شهردار،مدیران مناطق بر پرداخت مطالبات کارگران تاکید کرد و گفت:پرداخت مطالبات پاکبانان و کارگران فضای سبز شهرداری اولویت دارد.

وی افزود:باید هرچه زودتر شرایط و امکان برای پرداخت مطالبات این قشر زحمتکش و همچنین وضعیت کسورات بیمه‌ی تامین اجتماعی آنها مشخص شود.

شیرزاد با اشاره به وجود برخی ایرادات نرم‌افزار سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت،خواستار رفع این ایرادها شد تا مدیران مناطق شهرداری رشت بتوانند نسبت به پرداخت به موقع حقوق پاکبانان و کارگران فضای سبز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با قدردانی از تعامل و همکاران پیمانکاران و شرکتهای متصدی رفت و روب و فضای سبز مناطق پنجگانه‌ی شهرداری گفت:مشکل پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری باید در چنین نشستهای تعاملی حل شود و من در همینجا تاکید می‌کنم مدیران این شرکتها در اولین فرصت با مدیران مناطق و مدیریت پسماندها و سازمان پارکها و فضای سبز بنشینند و مسائل را حل و فصل کنند،چون این وسط فقط کارگران زحمتکش شهرداری هستند که دچار آسیب و مشکل می‌شوند.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شورای اسلامی کلانشهر رشت سپس اظهار کرد:وقتی هنوز حقوق مهر و آبانماه برخی از پاکبانان و کارگران پرداخت نشده خانواده‌های این عزیزان چگونه باید امرار معاش کنند؟

وی تاکید کرد:هر چه زودتر بنشینید و مسائل فنی و اداری را بین خودتان حل کنید و نسبت به پرداخت مطالبات آنها هرچه سریعتر اقدام نمایید.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت سپس به پیمانکاران رفت و روب شهرداری مناطق پنجگانه گفت:شرکتهایی که حقوق مهر و آبان پاکبانان و کارگران را پرداخت نکرده‌اند باید ظرف ۷۲ ساعت آینده نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام کنند.

فاطمه شیرزاد در ادامه با انتقاد از برخی شیوه‌های پرداختی گفت:پرداخت حقوق پاکبانان به صورت علی‌الحساب معنی و مفهومی ندارد چون کارگران شهرداری نمی‌توانند روی این پول حساب و کتاب کنند و این شیوه‌ی پرداخت زندگی آنها را دچار مخاطره و آسیب ‌می‌کند.

وی همچنین به کسورات بیمه‌یی کارگران نیز اشاره کرد و گفت:باید مسائل مربوط به دفترچه‌ی بیمه‌ تامین اجتماعی وضعیت بیمه‌ی درمانی این عزیزان نیز مشخص شود زیرا مشاهده می‌شود که برخی از دفترچه‌های درمانی این کارگران تمدید اعتبار نمی‌شوند.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شورای اسلامی کلانشهر رشت سپس گفت:پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران تا پایان بهمن ماه امسال باید به روال عادی برگردد و دغدغه‌ی این عزیزان در زمینه‌ی امرار معاش و مشکل بیمه و معوقات آنها حل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در اینجلسه با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق پاکبانان از مناطق پنجگانه شهرداری رشت خواسته‌ی اصلی مدیریت شهری است،گفت:این نشست به منظور بررسی مطالبات شرکتهای حجمی پیمانکاران و نیروهای کارگری مناطق پنجگانه‌ی شهردار در زمینه‌ی رفت و روب و فضای سبز برگزار شده است.

بهارمست گفت:یکی از موضوعاتی که همواره در طول امسال به آن مواجه بوده‌ایم وضعیت انباشته شده‌ی مطالبات نیروهای شرکتهای حجمی است که بایستی برای آن برنامه‌ریزی و تدابیری ویژ شود. وی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل شرکتهای طرف قرارداد مناطق می‌تواند در این زمینه راهگشا و کارساز باشد بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر این شرکتها با شهرداری تاکید کرد و از مدیران آنها نیز برای این همکاری قدردانی و تشکر کرد.

در این نشست همچنین مدیران مالی و اداری مناطق پنجگانه‌ی شهرداری رشت گزارشی از آخرین وضعیت مطالبات کارگران و پرداختیهای مناطق به پیمانکاران و شرکتهای رفت و روب و فضای سبز شهری ارائه دادند و نمایندگان شرکتهای مناطق پنجگانه نیز توضیحاتی مفصل در زمینه‌ی موضوعات بررسی شده در جلسه برای جمع حاضر مطرح کردند.

در نهایت مقرر شد تا پایان بهمن ماه امسال همه‌ی مطالبات کارگران رفت و روب و فضای سبز شهری در هر پنج منطقه‌ی شهرداری رشت هر چند که در بخش فضای سبز مشکلات به مراتب کمتر ارزیابی می‌شد، پرداخت شود تا کارگران زحمتکش شهرداری رشت در این زمینه مشکل و دغدغه‌ی خاطر نداشته باشند.

در پایان نشست هم فاطمه شیرزاد به عنوان رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: بر حمایت خود از این قشر زحمتکش تاکید دارم و امیدوارم با همکاری موثر و مفیدی که پیمانکاران شرکتهای مرتبط با مقوله‌ی رفت و روب و فضای سبز با مدیران شهرداریهای مناطق دارند، هر چه زودتر مطالبات کارگران پرداخت شده و همچنین ملزمات مرتبط با آنها از جمله شیر، دستکش کارگری، لباس کار، کلاه، چکمه و نیز برچسبهای سطلهای زباله به وسیله‌ی پیمانکاران تهیه شده و در اختیار آنها قرار گیرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil