چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر میرحسینی، با بیان اینکه دانشگاه گیلان در حال حاضر از زیرساخت های پژوهشی مطلوبی در سطح کشور برخوردار است،گفت:این دانشگاه در بخش زیرساخت ها ضمن بهره مندی از دستگاه های استراتژیک نظیر انواع میکروسکوپ الکترونی،دستگاه های اشعه ایکس و سیستم های اسپکتروسکوپی،در حوزه فناوری های نوین مانند نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی نیز تقریبا از امکانات روز دنیا برخوردار هست.

وی برخورداری دانشگاه از زیرساخت های پژوهشی را یکی از نقاط قوت دانشگاه در حوزه تولید علم،ارزش آفرینی و درآمدزایی عنوان کرد و افزود: دانشگاه گیلان حرکت بسوی دانشگاه نسل سوم را آغاز کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان از ساخت آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه در راستای و ارائه خدمات به کلیه پژوهشگران خبر داد و گفت:این آزمایشگاه در فضایی به مساحت هزار و 200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز اختصاص داده شده است.

میرحسینی با اشاره به حمایت هایی مرکز رشد از ایده های ارائه شده توسط کارآفرینان،اعضای هیئت علمی و دانشجویان اظهار کرد: حمایت های مرکز رشد به دو بخش مالی و غیر مالی دسته‌بندی می‌شود.حمایت مالی از هسته‌ها و واحدهای فناور به ترتیب تا سقف 80 میلیون ریال و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه است که در صورت تصویب در شورای مرکز رشد به متقاضیان اختصاص می‌یابد و زمان بازپرداخت آن 1 سال پس از اتمام دوره‌های پیش رشد و رشد است.

وی تصریح کرد:حمایت های غیرمالی مرکز شامل تامین فضای فیزیکی برای استقرار، مشاوره‌های مالی و حقوقی برای متقاضیان در طول دوره استقرار در مرکز،برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار برای متقاضیان، سازماندهی برگزاری استارتاپ‌هاو مساعدت در فرایندهای ثبت شرکت و اختراعات است.

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان با اشاره به برنامه های آتی مرکز رشد در دانشگاه گیلان یادآور شد:برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت ویژه هسته ها و واحدهای مستقر در مرکز رشد و دانشجویان علاقمند از برنامه های مرکز رشد در دانشگاه گیلان است.

میرحسینی مدیریت کسب و کارهای کوچک،آشنایی با کسب و کار مجازی،مدیریت توسعه کسب و کار،اصول و فنون مذاکره،مهارت های فروش، اصول تبلیغات ویژه شرکت های کوچک و نوپا، مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی،آشنایی با شیوه تامین مالی کارآفرینان، آشنایی با قوانین بیمه و تامین اجتماعی، آشنایی با قوانین و مقررات  کار(قانون کار)، شنایی با مقررات و تسهیلات بانکی و قوانین چک و سفته را از برنامه های کوتاه مدت مرکز رشد دانشگاه گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان تمایل دارد با صنایع استان ارتباط بیشتری برقرار کند گفت:پس از همکاری با صنایع استان واحدهای تحقیق و توسعه این صنایع را در مرکز رشد مورد پذیرش قرار دهیم تا بدین طریق زمینه مناسبی برای ارتقاء سطح فعالیت های علمی این صنایع تا حد دانش بنیانی را فراهم کنیم.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil