جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سرهنگ هویدا تزار،  رئیس مرکزصدورگواهینامه پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: تمام پیام های مردمی اعم از انتقادات و پیشنهادات آن ها در سامانه 197 مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده قصور از سوی آموزشگاه ها، برابر مقررات با آن ها برخورد می شود.

وی در مورد پلمپ آموزشگاه های متخلف نیزگفت: به صورت موقت دسترسی های ورود به سامانه صدور گواهی نامه مراکز متخلف بسته می شود.

سرهنگ تزار افزود: گاهی بین هنرجو و مربی آموزشگاه برای دریافت هزینه های آموزش توافقی انجام می شود که در این صورت مانعی وجود ندارد براین اساس حداکثر تا سه جلسه آموزش های تکمیلی می تواند توسط کارشناسان تجویز شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که مربی ، هنرجو را مجبور کند که ساعت اضافه بگیرد یا مبالغ بالاتری از نرخ مصوب پرداخت کند، مرتکب تخلف شده و هنرجو می تواند از طریق سازمان تعزیرات حکومتی طرح دعوا کرده که طبق قانون برخورد می شود.

رئیس اداره صدور گواهی نامه راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا، گفت: همکارانی که آزمون ها را اخذ می کنند کارشناسان مورد وثوق پلیس راهور هستند که از طریق بنیاد تعاون ناجا اعزام می شوند براین اساس از نظر ساختاری هیچ گونه ارتباطی با آموزشگاه ها ندارند.

سرهنگ تزارگفت: آموزشگاه ها صرفا آموزش ارایه داده و همکاران که آزمونها را برگزارمی کنند مورد وثوق راهنمایی و رانندگی هستند و جز کارکنان آموزشگاه ها نیستند و هیچ گونه صرفه اقتصادی برای آن ها ندارد که بخواهند افراد را در آزمون ها قبول یا مردود کنند چرا که حقوق خود را از بنیاد تعاون ناجا دریافت می کنند.

به گفته وی مبالغ دریافتی ازهنرجوها نیز به حساب سازمان صنعت، معدن وتجارت واریزمی شود وسهم هر یک از جمله آموزشگاه ها به صورت جدا مشخص می شود و فیش ها براساس آنچه در قانون بودجه پیش بینی شده در مورد صدور گواهی نامه به حساب خزانه واریز می شود.

به گفته سرهنگ تزار، درشش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع در زمینه صدور گواهی نامه اعم از جدید الصدور، تعویض، المثنی و تبدیل با 30 درصد کاهش مواجه بوده ایم و بیشترین فراوانی صدور گواهی نامه نیز مربوط به پایه سوم است که بیش از 78 درصد گواهی نامه های صادر شده اعم از تعویض، تبدیل، المثنی و جدیدالصدور مربوط به این نوع گواهی نامه و مابقی مربوط به سایر گواهی نامه ها است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil