جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان امروز در نخستین همایش تجلیل از بانوان خیر مدرسه ساز استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: هدف مقدس و خداپسندانه از مدرسه یاری و مدرسه سازی، ارتقای سطح فرهنگی استان و کشور است.

وی افزود: در هر جامعه تغییر و دگرگونی مطلوب در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بستگی به پرورش مغزهای آن جامعه دارد که محیط سازگار و پرورش صحیح بایکدیگر در ارتباط هستند.

رفیعی گفت: یکی دیگر از معیارهای توسعه یافتگی هر کشور، میزان اختیار بانوان آن کشور در اداره امور است، چنانچه به زن به عنوان نیروی سازنده نگریسته شود قطعا تاثیر فراوانی در توسعه اقتصادی و ترویج عدالت اجتماعی دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان با بیان اینکه بانوان همواره در تحول جوامع انسانی نقش موثری ایفا کرده‌اند، تصریح کرد: ارزش‌های و باورهای رایج در جامعه تاثیر بسزایی در جامعه دارند. بانوان خیر مدرسه ساز بزگوارانی هستند که اهمیت موضوع را درک کرده‌اند زیرا توجه مردم به مدرسه سازی نشانه درک و اهمیت جامعه به آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: کسانی که خود را درگیر مدرسه سازی کرده‌اند، این کار را به عنوان صدقه جاریه ادامه دهند. برای دسترسی به توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه نیاز به توسعه فرهنگی داریم.

جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیاز به نقشه راه دارد

در ادامه حجت شعبان‌پور، معاون امور عمرانی استانداری گیلان اظهار کرد: جامعه بزرگ خیرین در تمام دولت‌ها به عنوان جامعه فرهیخته مطرح است و الان باید یک بازنگری در زمینه اهداف خیرین صورت گیرد.

وی افزود: نیاز آموزش و پرورش در دهه 70 با الان متفاوت است زیرا باید علاوه بر فضای آموزشی به نیاز نرم افزاری دانش‌آموزان هم توجه شود.

شعبان‌پور گفت: باتوجه به تعداد فارغ التحصیلانی که داریم چرا کار آفرینی متناسب نداریم؟! جامعه خیرین مدرسه‌ساز با برنامه ریزی مناسب می‌تواند در این عرصه هم موفق عمل کند و در این راستا نیاز به نقشه راه دارد.

معاون عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان، استان اولین‌ها بوده است ولی طبق بررسی‌های صورت گرفته از مشکلات آموزشی برخوردار است. خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ورود کنند و مهارت زندگی را آموزش دهند.

وی اضافه کرد: جای یک طرح جامع و مطالعه شده در خصوص نیاز به ساخت عرصه‌های آموزشی، خالی است، در این طرح آمار جمعیت دانش‌آموزان بررسی و تعداد کلاس‌های مورد نیاز هم برآورد شود تا دریابیم که چقدر باید مدرسه بسازیم و در چه مباحثی بیشتر تمرکز کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از بانوان خیر مدرسه ساز استان تجلیل و قدردانی شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil