جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : داوود نعیمی، معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان توسعه و تجهیزات مدارس کشور، امروز در نخستین همایش تجلیل از بانوان خیر مدرسه ساز استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه دوره ابتدایی فونداسیون تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: دانش‌آموزان ابتدایی، سرمایه‌های انسانی آینده کشور هستند لذا دوره ابتدایی، دوره زیرساخت نیروی انسانی است.

وی افزود: سرمایه انسانی خلاق، افضل منابع مالی است که بنیه تعالی و ترقی آن در آموزش و پرورش است براین اساس فرد باید در دوره ابتدایی به خلاقیت برسد و لازمه این خلاقیت داشتن ابزار و فضای لازم است که سازمان نوسازی مدارس متولی این کار است تا فضا و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کند.

نعیمی گفت: برای اینکه تمام توانمندی درونی انسان را بشناسیم و توسعه دهیم، نیاز به سازوکار در آموزش و پرورش داریم. در حال حاضر آموزش بر پرورش و کنکور هم بر آموزش غلبه دارد که در نتیجه شاهد آسیب‌های اجتماعی فراوان در مدارس خواهیم بود لذا تمام ابعاد وجودی یک دانش‌آموز باید توسعه یابد که آموزش یکی از آنهاست.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان توسعه و تجهیزات مدارس کشور تصریح کرد: امیدوارم زمانی فرا برسد که مدرسه مطلوب و مناسبی داشته باشیم و مدارس ما محلی برای رشد خلاقیت و پرورش دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم، 5 هزار و 900 پروژه مدرسه سازی در قالب 33 هزار کلاس درس با 4 میلیون و 700 هزار مترمربع، با اعتبار 4 هزار و 400 میلیارد تومان در کشور احداث شده است که 30 درصد آن با مشارکت خیرین احیا و احداث گردیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با آغاز فعالیت دولت یازدهم در استان گیلان، 286 پروژه مدرسه سازی در متراژ 145 هزار و 150 مترمربع انجام گرفته است که 19 درصد آن به مدد خیران ارجمند اجرایی شده است و استان گیلان نسبت به میانگین کشور در بحث مشارکت خیرین موفق بوده است.

نعیمی بیان کرد: در حال حاضر 4 میلیون و 850 هزار مترمربع پروژه مدرسه سازی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که یک میلیون و 615 هزار مترمربع آن و حدود 32 درصد توسط خیرین بزرگوار در حال احداث یا تکمیل است. در استان گیلان 8.7 درصد از پروژه‌های نیمه تمام مدرسه سازی توسط خیرین در حال انجام است.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: 2هزار و 661 مدرسه ابتدایی در قالب 3 هزار و 723 کلاس با متراژی بالغ بر یک میلیون متر مربع در کشور در حال احداث یا ساخت است؛ در استان گیلان هم 231 مدرسه در حال ساخت می‌باشد. از خیرین بزرگوار انتظار داریم که با حمایت‌شان در این امر خیر مشارکت بیشتری داشته باشند.

در ادامه خدیجه نیزاری، رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه ساز کشور با اشاره به نقش پررنگ بانوان در جامعه با استناد به آیات قرآن، اظهار کرد: تعلیم و تزکیه و همچنین آموزش و پرورش در اسلام باهم مرتبط هستند، خداوند این دو اصل را به انسان بخشیده است زیرا فضیلت انسان به علم و آگاهی و دانش اوست.

وی افزود: کسی که در راه علم گام برمی‌دارد، بهترین تزکیه را برای خود انجام داده است. یکی از دلایل خلقت انسان این بوده تا با جسمش در مسیر تعلیم و تربیت و با صدقه اموالش در مسیر تزکیه و تطهیر نفس گام بردارد.

نیزاری گفت: خانمی که بتواند خانواده‌اش را خوب نگه دارد، می‌تواند خیر مدرسه‌ساز هم باشد لذا از شما خیرین محترم انتظار داریم که راهمایی برای دیگر بانوان باشید و به آن بانوانی که رسالت همسرداری و فرزندداری را فراموش کرده‌اند، آموزش دهید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil