شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی منتظری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با برشمردن اقدام‌های صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در حوزه صنایع استان اقدام‌هایی از جمله ساخت شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی جدید در دست اقدام است.

وی شهر صنعتی رشت را بزرگ‌ترین شهر صنعتی شمال کشور نامید و افزود: گیلان در تولید فولاد به قطب بزرگ کشور تبدیل شده و اکنون سالانه حدود 4.6 میلیون تن فولاد تولید می‌شود و به همین اندازه ظرفیت نیز در حال ایجاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مهم‌ترین اتفاق در اقتصاد مقاومتی را ایجاد واحد سلولزی در این استان عنوان کرد و گفت: گیلان تبدیل به قطب صنایع سلولزی به ویژه در تولید ام‌.دی‌.اف و ... شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو واحد سلولزی فعال شده است، تصریح کرد: با ایجاد واحدهای سلولزی می‌توانیم مواد اولیه کارخانه‌های ساخت مبل و محصولات چوبی کشور را در گیلان تأمین کنیم و مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

منتظری با بیان اینکه کارخانه‌های مهم و راهبردی در گیلان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برخی از این کارخانه‌ها جزو نخستین و مجهزترین واحدهای خاورمیانه، کشوری و منطقه‌ای هستند.

وی به روند صدور جواز پروانه صنعتی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طبق آمار وزارت صنعت در هفت ماه سال جاری صدور پروانه صنعتی در استان 25 درصد رشد داشته و گیلان در بین 10 استان برتر در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت در کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری 980 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه صنعت این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار وزارت صنعت این میزان سرمایه‌گذاری رشد بسیار چشمگیری داشته که نشان‌دهنده وضعیت مناسب زیرساخت‌های استان در حوزه تولید و صنعت است.

وی با بیان اینکه در حوزه رونق تولید گیلان 386 میلیارد تومان پرداختی داشتیم، یادآور شد: از نظر پرداخت تسهیلات برای رونق تولید گیلان رتبه دوم کشوری را داریم و در آمار نظارت بر این پرداختی‌ها نیز دومین استان هستیم و بیشتر مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil