جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : ناصر آل‌محمدی با اشاره به اینکه در طرح زمستانه گیلان 37 راهدارخانه مشارکت دارند، اظهار کرد: نیروها را دسته‌بندی کرده و در گردنه‌ها مستقر کردیم و 200 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در طرح زمستانه در امر بازگشایی راه‌ها انجام وظیفه می‌کنند.

وی ماشین‌آلات سنگین را وابسته به صنعت و وارداتی دانست و تصریح کرد: در پاییز سال جاری بیش از دو میلیون متر مکعب برف توسط راهداران جمع‌آوری شد.

مـدیر کل راهداری و حـمل و نقل جاده‌ای گیلان درباره نقاط حادثه‌خیز در استان گفت: از 120 نقطه شناسایی شده، 97 مورد به عنوان حادثه‌خیز بودن پذیرفته شد و در سه مرحله برنامه‌ریزی و آشکارسازی صورت گرفت.

وی انجام آسفالت و تجهیز نقاط مذکور را از اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: 50 نقطه حادثه‌خیز مذکور به دوربرگردان مربوط می‌شود که رفع نقاط حادثه‌خیزی آنها بدون توقف انجام می‌شود.

آل‌محمدی رعایت نکردن مقررات ایمنی و سرعت غیر مجاز را از مهم‌ترین عوامل تلفات جاده‌ای در استان ذکر کرد و متذکر شد: سال گذشته در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان 649 کشته شدند که از این تعداد 449 نفر موتورسوار بودند.

به گفته وی، در گیلان 113 شرکت مسافری وجود دارد که در هشت ماه سال جاری حدود 4 میلیون مسافر توسط 734 هزار دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در این استان جابه‌جا شده است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil