جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس رضا مسرور از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور با سرمایه گذاری خارجی در راستای ایجاد و توسعه زیر ساخت های تفریحی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در ماه آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح احداث این مجموعه تفریحی – گردشگری که با ایده ای نو و خاص طراحی شده است شامل بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور ،شهربازی سرپوشیده ، سینماهای چند بعدی ، سوئیتهای اقامتی ،تونل اکواریم و بخشهای تجاری و خدماتی در منطقه آزاد انزلی احداث خواهد شد، افزود: بخش خاصی در این آکواریوم به ماهیان و آبزیان دریای خزر به عنوان آکواریوم تخصصی دریای کاسپین اختصاص داده شود .

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای سیاستها و برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی در جهت توسعه فضا و اماکن گردشگری و تفریحی و در نهایت تحقق معرفی و اهداف منطقه به قطب گردشگری شمال کشور در سالجاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است خاطر نشان کرد: با جذب سرمایه گذار مربوطه که تجربه ساخت، راه اندازی و بهره برداری از چندین پروژه مشابه در کشور و خارج از کشور دارد امید است که طرحی نو ، متفاوت و در عین حال بسیار جذاب برای گردشگران راه اندازی شود.

مسرور در خصوص زمانبندی مراحل  اجرای این طرح سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: با انجام مراحل اداری ،مجوزهای مرتبط با اجرای پروژه صادر شده است و این طرح در ماه های آینده وارد فاز عملیاتی شده که امید است فاز نخست آن یعنی بخش اکواریوم زودتر از موعد مقرر راه اندازی شود .

وی یادآور شد:با توجه به ورود سالیانه بیش از 3 میلیون گردشگر صرفا به فاز تجارت و گردشگری منطقه و همچنین موقعیت بسیار مناسب این طرح منحصر بفرد که در مجاورت با ساحل ، مرکز تفریحات دریایی ، باغ پرندگان و مجتمع های تجاری که همواره مورد استقبال فراوان بازدید کنندگان قرار دارد، می توان طرح بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور در منطقه آزاد انزلی را یکی از مهم ترین طرح های گردشگری در ایران قلمداد کرد .

مسرور گفت:سازمان منطقه آزاد انزلی با توسعه زیرساختهای گردشگری و تفریحی و ارائه خدمات و تسهیلات متنوع موجبات ماندگاری هرچه بیشتر گردشگران در منطقه را فراهم نموده و زمینه رونق و افزایش فرصت های شغلی در صنعت گردشگری برای جوانان منطقه را مهیا کرده است .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil