جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حسین چراغی با اعلام این خبر درجمع خبرنگاران اظهار کرد:این تفاهم نامه همکاری مشترک پس از تشکیل دبیرخانه و بررسی های بعمل آمده درخصوص نحوه همکاری سه جانبه بنادر ودریانوردی گیلان ،اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین و اتاق بازرگانی قزوین با حضورمدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادرامضا شد.

وی افزود: هدف از امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری سه جانبه ، معرفی کامل پتانسیل‌های بنادر گیلان درراستای توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور در بنادر استان، خصوصا بندرانزلی است.

چراغی بااشاره به انجام بررسی ها و کارشناسی های مقدماتی درچند ماه گذشته از سوی سه طرف امضاء کننده خاطرنشان کرد: علاوه برافزایش چشمگیر حجم مبادلات تجاری ازچین به بندرانزلی درایران از مسیردریای خزر، با تکمیل خط ریلی قزوین تا آستارا می توان با استفاده از مزایای پایدار کاهش مسافت وهزینه های حمل و نقل کالا ، کالاهای وارداتی به بندرانزلی را به قزوین و سپس به سایر مقاصد مورد نظرارسال کرد.

گفتنی است، درماه های گذشته مدیرهماهنگی شعبه کریدور ریلی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین واعضای اتاق بازرگانی صنایع ومعادن کشاورزی استان قزوین از زیر ساخت ها و تأسیسات قدیمی ترین بندرشمال ایران بازدید و پس از آن درجلسه سه جانبه مشترک در بندرانزلی، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط با راه اندازی کریدور جدید حمل و نقل دریایی در خزر، ایجاد دبیرخانه مشترک سه جانبه و تفاهم نامه همکاری های مشترک بین اعضاء حاضر درجلسه به امضاء طرفین رسید.

بندرانزلی بعنوان قدیمی ترین و مجهزترین بندر شمال کشور با 10 پست اسکله، امکان تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در سال را دارد.

درسال گذشته 846 فروند شناور در بندرانزلی پهلو گرفت و دو میلیون و 353 هزار و 280 تن کالا تخلیه شد.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil