شنبه 8 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل:از مجموع 12 کشتی گیر ایرانی شرکت کننده در این رقابت ها ، پنج کشتی گیر به دیدار فینال راه یافتند؛ سه تن از آنان در رده بندی برای کسب عنوان سومی رقابت خواهند کرد و چهار کشتی گیر نیز به صورت دوره ای رقابت های خود را پایان می دهند.
براساس این گزارش، رقابت های کشتی کمربند زنان قهرمانی آسیا با حضور 26 کشتی گیر خارجی و 12 کشتی ایرانی در شش وزن منهای 55 ، منهای60 ، منهای 65 ، منهای70، منهای 75 و به اضافه 75 کیلوگرم صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد که با صعود برترین کشتی گیران به فینال این رقابت ها مرحله مقدماتی پایان یافت .
نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان رقابت های صبح امروز به شرح زیر است:
در وزن منهای 55 کیلوگرم یگانه غریب گشته کشتی گیرانی از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.
هما میرزاپور دیگر نماینده کشورمان پس از پیروزی مقابل حریف افغانستانی، برابر کشتی گیر ازبکستانی باخت و در دیدار شانس مجدد نیز مقابل کشتی گیر قرقیزستانی شکست خورد و به مقام هفتم رسید.
در وزن منهای 60 کیلوگرم سمیه حیدری با پیروزی مقابل زهرا محمودی دیگر نماینده کشورمان و حریف قزاقستانی راهی دیدار فینال شد و محمودی دیگر نماینده کشورمان دراین وزن به دیدار رده بندی راه یافت.
در وزن منهای 65 کیلوگرم اکرم خانی در دیدارهای اول و دوم به ترتیب کشتی گیرانی از قرقیزستانی و زهرا مجدی دیگر نماینده کشورمان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت و زهرا مجدی نیز راهی دیدار رده بندی شد.
در وزن منهای 70 کیلوگرم که با حضور 4 کشتی گیر، مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود، عزت قربانی ثانی با دو برد مقابل کشتی گیران قرقیزستان و ترکمنستان به کار خود ادامه می دهد. وی در دور سوم مقابل لیلا سالاروند دیگر نماینده کشورمان قرار می گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر صاحب مدال طلا خواهد شد.
سالاروند نیز یک پیروزی مقابل حریف ترکمنستانی و یک شکست مقابل حریف قرقیزستانی در کارنامه خود دارد.
در وزن منهای 75 کیلوگرم که با حضور 4 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار می شود، ساحل گوران مقابل کشتی گیر قزاقستانی به یک پیروزی دست یافت، اما در مبارزه با کشتی گیر ازبکستانی مغلوب شد.
مریم احمدی دیگر کشتی گیر کشورمان در وزن منهای 75 مقابل کشتی گیر ازبکستانی مغلوب شد، اما در دور بعد کشتی گیر قزاقستانی را مغلوب کرد و در دور سوم به مصاف ساحل گوران خواهد رفت.
در وزن به اضافه 75کیلوگرم دینا دهنوی با پیروزی مقابل حریف ترکمنستانی به دیدار فینال راه یافت. سعیده رحیمی دیگر نماینده کشورمان در دور اول کشتی گیر قزاق را مغلوب کرد، اما در دور دوم مقابل حریف قرقیز خود مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

**اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال وحریفان آنان در این مرحله به شرح زیر است :
فینال وزن منهای 55 کیلوگرم : یگانه غریب گشته (ایران - الف) - دلیدار شرمتوا (ازبکستان)
رده بندی: بوتاگوزدی یوسبای وا (قزاقستان) لاچین باداکیل یاو (ترکمنستان)
مادینا نادی رووا (قرقیزستان - کامبل کامینی باپو (هند)
فینال وزن منهای 60 کیلوگرم : مریم مومونووا (قرقیزستان) - سمیه حیدری (ایران ب)
رده بندی: آیتور امانوا (ترکمنستان) - خواص خون جوراکوزیوا (ازبکستان)
زهرا محمودی (ایران الف)- بالزام گل کورمت زانووا (قزاقستان)
فینال وزن منهای 65 کیلوگرم: گلنار حیات بایوا (ترکمنستان) - اکرم خانی (ایران الف)
رده بندی: بوساریا عبدالمناف کیزی (قرقیزستان) - زهرا مجدی (ایران ب)
مدال برنز: سابیرا میرزاگال یوا (قزاقستان)
فینال وزن منهای 70 و 75 کیلوگرم: به صورت دوره ای برگزار می شود.
فینال وزن به اضافه 75 کیلوگرم : دینا دهنوی (ایران ب)- ناگیرا سرباشوا (قرقیزستان)
رده بندی: رخیمه یولداشوا (ازبکستان) - سعیده رحیمی (ایران الف)
مدال برنز: شیرین کوبایاوا (ترکمنستان)

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil