جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید محمد احمدی در نشستی صمیمی با مسئولان تشکل های دانشجویی شهرستان لاهیجان، با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در سال آینده و توصیه های مهم مقام معظم رهبری بر حضوری حداکثری در انتخابات افزود: دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت مبنی بر اینکه دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده ، تلاش همه ما این است که به فرمایشات رهبر انقلاب جامعه عمل بپوشانیم.

وی 12 توصیه رهبر معظم انقلاب را به دانشجویان یادآور شد و از دانشجویان خواست با برنامه ریزی منسجم و مناسب، این برنامه ها را اجرایی کنند.

احمدی اظهار داشت: باید سه آرمان اساسی در توصیه های رهبری به دانشجویان یعنی رشد علمی، عدالت خواهی، آزاد اندیشی و آزادی خواهی اهداف تمامی تشکل های دانشجویی باشد و این اهداف با تلاش شما دانشجویان و با بصیرت و آگاهی دست یافتنی است.

وی تاکید کرد: مسئولان و دانشجویان می توانند به کمک هم آسیب های اجتماعی که دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز هست را برطرف کنند زیرا همه در برابر انقلاب اسلامی و دستاورد های آن مسئول هستیم.

احمدی افزود: اگر قرار است کشور پیشرفت کند و کشوری توسعه یافته و الگو داشته باشیم ، نباید نسبت به ناهنجاری های اجتماعی نظیر مواد مخدر بی تفاوت باشیم.

وی لاهیجان را از شهرستان های مهم استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: از جمعیت 168 هزار نفری شهرستان لاهیجان حدود 10 درصد را دانشجویان تشکیل می دهند و تشکل هایی که در دانشگاه ها فعالیت می کنند، می توانند نقش مهمی در تصمیم گیری های دانشگاه و حتی شهرستان ایفا کنند .

وی خطاب به دانشجویان یادآور شد: دانشجویان می توانند با انعکاس نظرات و پیشنهادات خود یاری رسان مدیران اجرایی در پیشبرد اهداف سازمانی باشند.

وی مشکلات اقتصادی و بیکاری را مهم ارزیابی دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی که نسخه نجات دهنده و شفابخش کشور است، هرچه جدی تر اجرا شود و این، بدون تقویت دانشگاه ها و حمایت و همکاری دانشجویان امکان پذیر نخواهدشد.

احمدی با بیان اینکه دولت ها سه وظیفه مهم افزایش امید به زندگی، تسهیل گری امور و اجرای قانون را بر دوش دارند، اظهار داشت: در بخش اشتغال در شهرستان که اصلی ترین دغدغه لاهیجان نیز به حساب می آید، رایزنی ها و اقداماتی انجام شده و در دست اقدام است.

فرماندار لاهیجان رفع دغدغه های مردم را از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: اشتغال و تشکیل زندگی مشترک از مهمترین دغدغه‌های جوانان خصوصا دانشجویان است که دولت نیز رفع این مشکل را در اولویت کاری خود قرار داده و دولتمردان در راستای رفع اساسی آن می‌کوشند.

وی ادامه داد: می توان با همفکری، بسیاری از زیرساخت ها را تقویت و مشکلات آن ها را بر طرف کرد و از دانشجویان نیز می خواهم همراه و یاری رسان ما باشند.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: در جلسات آتی شورای اداری شهرستان از مسئولان تشکل های دانشجویی نیز دعوت خواهیم کرد تا هم برای آشنایی با فضا و مسائل اداری در این جلسات شرکت کنند و هم از نظرات آنان برای پیشبرد اهداف استفاده شود.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil