چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در اولین همایش مدیریت جامع شهری با موضوع بررسی نحوه اجرای SDI در استان که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد، هدف از اجرای SDI و پایگاه داده ای مکانی را استفاده بهینه مردم از خدمات دانست و گفت: سیستم های حاکمیتی و نهادهای خدماتی از جمله شهرداریها و تاسیسات زیرساختی با استفاده  از نگاه فوق در بستری مشترک حداکثر بهره وری را از اجرای  SDI و پایگاه داده ای مکانی خواهند داشت.

شهردار رشت فرهنگ سازی را اصلی ترین رکن اجرای SDI و پایگاه داده ای مکانی در کشور به خصوص استان خواند و اذعان داشت : یک شهر هوشمند فارغ از بسترهای IT نیازمند انسانهای هوشمند و ساختارهای هوشمند است.

وی با تاکید بر اینکه انسان هوشمند بودن الزاما به داشتن تحصیل عالیه نیست ، تصریح کرد : انسان هوشمند یعنی انسان اخلاقی با داشتن خروجی های اخلاق مدار.

دکتر ثابت قدم یادآور شد : راه اندازی سیستم های هوشمند به این معنا نیست که با وجود آن در بستر تحلیل داده ها خطاهای ما به صفر رسد ، بلکه سیستم ها می آیند ، تا خطاهای عمدی و سهوی انسان را مدیریت نمایند.

شهردار رشت با اشاره به وجود سیستم های بروکراسی در سازمانها و ادارات تصریح کرد: انسانها و ساختارهای هوشمند می توانند سیستم های هوشمند را راه اندازی نمایند. همچنین ما نیازمند آنیم تا برای کیفی بخشی و سرعت بخشی خدمات به یکپارچه سازی نظام های تصمیم گیری بپردازیم.

وی هوشمند سازی سیستم را یک اصل گریز ناپذیر در زندگی خواند و یادآور شد : در حوزه فرهنگی نیاز مبرم به آموزش های عمومی، عامه پسند و قابل درک است، که در این راستا مردم باید به کمک تشکل های مهندسی در این حوزه به گونه ای هدایت شوند ، تا با کمترین مداخله دولت ، به زندگی اجتماعی خود ادامه دهند.

سید محمدعلی ثابت قدم خاطرنشان کرد: مردم باید به این باور برسند، که سیستمی نشدن سبب ایجاد هزینه های شخصی و فردی برای آنان خواهد شد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهروند باید از یک مرجع عمومی خدمات دریافت نماید ، تصریح کرد: شهروند در پی آن نیست که مشکلش را چه کسی حل می کند ، بلکه درپی آن است که مشکل خود را به چه نحوی و در چه زمانی حل نماید ، بنابراین قرار نیست شهروند برای دریافت خدمت از سوی دستگاهها و نهادها عذاب کشد. دسترسی به داده های مکانی جامع برای برنامه ریزی کلان اهمیت به سزایی دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil