سه شنبه 4 اردیبهشت 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ، با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای اقدام متقابل با نقض برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: تصور می کنم اگر نقض برجام هم رخ نمی داد، ایران می توانست در زمینه تولید و ساخت پشیران هسته ای در زمینه حمل و نقل دریایی اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما مشخص نیست که اراده آقایان برای انجام این کار به چه دلیلی شل شده بود چرا که در برجام منعی برای توسعه پیشران هسته ای حمل و نقل دریایی وجود ندارد.

وی گفت: با این حال دستور رئیس جمهور در این زمینه پیامی برای آمریکا و غرب دارد و آنها متوجه شدند هر باری که تخلف و نقض کنند ایران یک گام برای توسعه زیرساخت های هسته ای خود بر خواهد داشت.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: ایران باید به کارهای فنی که مجاز به انجام آن است را جامعه عمل بپوشاند تا در صورت نقض برجام بتوان به سرعت به حالت قبل از برجام برگشت و سانتریفیوژ ها را به چرخه فعالیت صلح آمیز هسته ای برگردانیم.

این نماینده مجلس در زمینه اقدامات حقوقی در فضای بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که همه اعضای گروه 1+5 به قوانین بین المللی که برجام نیز یکی از این قوانین است احترام بگذارند اما حالا که یک عضو سرکش می خواهد خودسرانه اقداماتی خلاف توافق هسته ای انجام دهد باید سایر اعضا با عضو خاطی برخورد کنند.

وی عنوان کرد: بنابراین وزارت امور خارجه باید در فضای دیپلماسی فعالیت بیشتری داشته باشد اما تاکنون دستگاه دیپلماسی کشور ضعیف عمل کرده است، ظریف باید سایر اعضا را بسیج و توجیه کند تا ایران یک طرفه با آمریکا مواجه نشود.

جعفرزاده گفت: آمریکا زمانی همه دنیا را علیه ایران بسیج کرده بود که با اقدام مناسب برجام این اتحاد بین المللی شکست و اکنون فرصت مناسبی است که با نقض برجام از سوی آمریکا وفاق بین المللی علیه ایالات متحده شکل بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نگاری های ظریف با موگرینیاظهار داشت: نامه نگاری کاری از پیش نمی برد، ظریف باید درخواست جلسه اضطراری با اعضای 1+5 بدهد و اسناد نقض برجام را ارائه کند تا اعضای دیگر مانع سرکشی های آمریکا بشوند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil