جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :اسدالله عباسی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش می‌شود امور بیمه و رفاه فرهنگیان در بودجه سال 95 پررنگ‌تر دیده شود.

وی بر افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان تأکید کرد و افزود: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان باید به طور کامل اجرایی شود ضمن اینکه ساماندهی معلمان و فرهنگیان در مقاطع مختلف حائز اهمیت است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی در ساماندهی معلمان وجود دارد، تصریح کرد: در بعضی از مواقع در پایه مقاطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه بودیم و معلمان مقاطع متوسطه را به‌کارگیری کردیم که خیلی به صلاح نبود.

عباسی، آموزش معلمان مقاطع متوسطه را برای نوجوانان و جوانان دانست و بیان کرد: معلمان مقاطع متوسطه تجربه و آموزش لازم برای مقاطع ابتدایی را ندارند و به این دلیل انتظار داریم تا در سال تحصیلی آینده بخش بسیاری از مشکلاتی که در سال جاری شاهد آن بودیم، کاهش پیدا کند.

وی در ادامه آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، محمدعلی نجفی استاندار و مجمع نمایندگان را از ارکان مهم استان عنوان کرد و گفت: هماهنگی و تعامل برای پیشرفت و توسعه گیلان بین ارکان مذکور وجود دارد.

به‌کارگیری ظرفیت‌های گیلان در سطح ملی

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به نظارت این مجمع در جلسه‌های مختلف در استان، خاطرنشان کرد: در بخش‌های اشتغال، توسعه، اقتصاد دریا، صنعت و کشاورزی در تلاش هستیم از ظرفیت‌های استان در سطح ملی به‌کارگیری شود.

عباسی، رشد شتابنده در پیشرفت گیلان را مهم خواند و یادآور شد: آمایش سرزمینی موجب توسعه پایدار در مناطق مختلف استان می‌شود ضمن اینکه منابع طبیعی گیلان باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه یکسری موانع قانونی در اجرای پروژه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: یکسری تصمیم‌ها باید در محل اجرا و حین انجام کار اتخاذ شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به معرفی گیلان به عنوان استان کشاورزی در دو دهه ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته از صنعت محروم بودیم و اکنون در حال عبور از محل توقف به طرف توسعه هستیم.

عباسی با تأکید بر برطرف کردن برخی از موانع در مقابل توسعه گیلان، بیان کرد: مزارع کشاورزی نباید از بین برود و دست‌خوش سوء مدیریت شود اما در کنار آن می‌خواهیم اشتغال ایجاد شود و گردشگری را رونق دهیم.

وی در پایان به نبود جاده دسترسی در بعضی از مناطق گیلان اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم املش در مناطق ییلاقی این شهرستان سکونت دارند و منطقه گردشگری محسوب می‌شود اما راه مجزا و مستقل ندارد.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil