شنبه 8 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی ربیعی در آیین یک‌صد سالگی آموزش و پرورش کاشان اظهار کرد: متأسفیم که اعلام کنیم امروز مهارت زندگی در ابتدای تشکیل زندگی کم است، امروز بیشترین طلاق‌ها در 5 سال ابتدای زندگی است.

وی افزود: در گذشته طلاق‌ها بیشتر بر اثر فقر و اعتیاد بود اما امروز آمار طلاق مربوط به عدم مدارای اجتماعی است که جای نگرانی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت روحانی را برای 3 خصلت عقلانیت، سخت‌کوشی و مدارای بزرگ اجتماعی می‌ستایم، خصلت مدارا در زندگی‌های امروزی کم شده است.

وی عنوان کرد: امروز جامعه ما نیازمند امید است، همه فرزندان ما باید فکر کنند می‌توانند موفق شوند؛ اینکه عده‌ای هر کار بزرگی که انجام می‌شود را هیچ می‌دانند و به جای امید به جامعه یاس می‌دهند کار درستی نیست.

ربیعی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای مقابله با این آسیب‌ها اذعان داشت: ایجاد مهارت‌های بهتر زندگی کردن با تکیه بر زنان محله، از جمله اولین اقداماتی است که انجام‌ شده است، زنان محله اگر توانمند شوند فرزندان بهتری هم خواهند داشت.

وی با بیان اینکه آموزش زمینه‌ساز پیشرفت فرهنگ و اقتصاد جامعه است، افزود: آموزش مدرسه و دانشگاه، آموزش مهارت زندگی اجتماعی و آموزش مهارت فنی سه محور و نیاز مهم برای پیشرفت جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت‌دهی نامناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز‌های جامعه را از عوامل مهم معضل اشتغال در جامعه دانست و گفت: به همین دلیل در جامعه ما بین انتظار از شغل و واقعیت شغل فاصله است و نیاز است که مشاغل متناسب ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر گسترش مهارت زندگی اجتماعی تصریح کرد: در گذشته بیشترین سهم طلاق را فقر و اعتیاد می‌ساخت درحالی‌که امروزه دلیل اکثر طلاق‌هایی که در چهار سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد عدم مهارت زندگی و نداشتن مراعات اجتماعی است.

ربیعی گفت‌وگو را نیاز خانواده‌ها و جامعه دانست و اظهار کرد: آموزش به نوع گفت‌وگو نیز مهم است و بیش از گذشته به آن نیاز است.

وی ادامه داد: آموزش سوم آموزش مهارت فنی است که علاوه بر یادگیری در مدرسه از راه‌های دیگر نیز به‌صورت تخصصی می‌توان کسب کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر غنی‌سازی‌تر کردن آموزش در این ابعاد (مدرسه، مهارت اجتماعی و مهارت فنی) در جهت زندگی بهتر تأکید کرد و گفت: کسانی که در 100 سال گذشته آموزش نوین را مطرح کردند آدم‌های ژرف‌اندیشی بودند و می‌دانستند که نیاز جامعه در سده‌های آینده چگونه است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با فقر و آسیب‌های اجتماعی توجه به محتوای مدرسه اصلی‌ترین راه فقرزدایی است.

ربیعی ضمن تأکید بر داشتن حس مسئولیت نسبت به یکدیگر، از خیر جمعی با عنوان یک سنت دیرینه در جامعه اسلامی ایران یاد کرد و افزود: کاشان در خیر جمعی السابقون است و بزرگ‌ترین خیرین را داشته‌ است.

وی شهدای جنگ تحمیلی را نمونه‌ای از خیر جمعی دانست و اضافه کرد: خیر گستره عظیمی دارد از لبخند زدن به یک کودک یتیم تا وقف ساعاتی از وقت خود برای آموزش دادن به کودکان کم‌بضاعت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در جامعه امروز نیاز به خیر جمعی و آموزش بیش از هر مقطع دیگری احساس می‌شود، اظهار کرد: امروز آدم‌ها بیش از گذشته دل‌گرفته و تنها شده‌اند نیاز است که با آموزش و خیر خودمون تنهایی آن‌ها را کم کنیم.

وی تزریق امید و روحیه به جامعه را لازم دانست و اذعان کرد: کسی که به جامعه یأس می‌دهد آن فرد در جهت دشمنی جامعه حرکت می‌کند؛ بچه‌های ما باید فکر کنند فردا بهتر از دیروز است و می‌توانند موفق شوند.

ربیعی در پایان با اشاره به وجود مفاخر و هنرمندان ارزشمند در شهرستان کاشان اظهار کرد: کاشان نقش بزرگی در اعتلای فرهنگ ایرانی داشته است.

 

 

دانشجو

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil