جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک دو میلاد فرخنده در پیش‌رو اظهار کرد: در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) قرار داریم که مبارک است.

وی با بیان اینکه در دوران جاهلیت پیامبر اکرم(ص) به دنیا آمد و مکتب اسلام را به جهان ارائه کرد، افزود: امام جعفر صادق به شبهات در مورد اسلام را پاسخ داد و در آن زمان مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) بود.

خطیب جمعه رشت به یتیمی پیامبر(ص) در کودکی اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر از دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و در جوانی با حضرت خدیجه(س) ازدواج کرد و حضرت خدیجه(س) تمام اموال خود را در اختیار پیامبر(ص) گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کسی که یتیمی نکشیده نمی‌داند یتیمان چه می‌کشند، تصریح کرد: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل گرسنگی می‌میرد و خائن‌الحرمین این بلا را سر آنها آوردند.

قربانی کمک به نیازمندان را وظیفه مهم خواند و خاطرنشان کرد: تمام کمک‌ها نباید به‌عهده کمیته امداد گذاشته شود و مردم باید به نیازمندان کمک کنند و نعمت هایی که خداوند به ما داده نباید تنها برای فرزندان بگذاریم بلکه باید کارهای خیر انجام دهیم.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) به تنهایی دینی آورد که از کودکی تا هنگام مرگ برای انسان برنامه دارد و پیامبر حکومت اسلامی را برقرار کرد و اکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مسلمان در جهان وجود دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی خدایان بسیاری دارند، بیان کرد: امروز کشورهای اسلامی آل‌سعود آمریکا، اروپا و رژیم صیهونیستی را دارند و از خدای حقیقی غافل شدند، ننگ بر سران کشورهایی که نخست وزیر انگلیس را می‌آورند و از او حرف‌شنوی دارند.

وی با تسلیت شهادت آیت‌الله مفتح گفت: این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند، دشمنان با به شهادت رساندن یاران امام (ره) به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بودند اما این شهادت‌ها موجب تقویت انقلاب و اسلام شده است.

قربانی با اشاره به اینکه اکنون وحدت حوزه و دانشگاه موجب شده در دنیا جایگاه ویژه‌ای کسب کنیم، یادآور شد: هفته وحدت را پشت سر گذاشتیم و همایش بزرگ بین‌المللی در تهران برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: هواپیماهای قطری، عربستانی و بحرینی بمب را بر سر مسلمانان می‌ریزند و مسلمانان را در کشورهای مختلف به جان هم انداختند، دنیای اسلام به جان همدیگر افتادند و دشمن اصلی خود آمریکا و رژیم صیهونیستی را فراموش کردند.

امام جمعه رشت آزادی حلب را توسط نیروهای مقاومت دانست و گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در خط مقدم مقاومت است و پس از پنج سال درگیری در سوریه خداوند کمک کرد و نیروهای مقاومت توانستند جرثومه‌های فساد را بیرون کنند و آزادی حلب به آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و عربستان نشان داد که امت اسلامی بیدار بوده و پاسخ ترفند دشمنان را می‌دهد.

وی جوانان را آینده‌سازان کشور نامید و یادآور شد: باید به جوانان رهنمود داده شود و آنها را در جمع خود قرار دهیم.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil