جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیدمحمدعلی ثابت قدم امروز در مراسم رونمایی از 20 دستگاه اتوبوس بازسازی شده شهرداری کلانشهر رشت افزود: یکی از مهمترین مواردی که بایستی در رشت به نقطه مطلوب برسانیم ، موضوع حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی است.

وی تعداد اتوبوس ها در رشت را کمتر از حد استاندارد دانست و اظهار کرد: ما حداقل به یکصد و 50 دستگاه اتوبوس در رشت نیاز داریم که در زمان حاضر کمتر از این دستگاه، در این کلانشهر فعال است.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: از ابتدای شورای اسلامی دوم در این کلانشهر ، بالغ بر 10 سال ، 33 عضو شورا و 20 شهردار آمدند، اما تنها پنج دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی در رشت ( در سال 91) تعویض شد.

ثابت قدم تصریح کرد: تعداد اتوبوس ها از تعویض نفرات در حوزه مسئولیت کمتر بوده و این نشان دهنده آن است که ما عملاً آدم هایی را تعویض می کنیم بدون این که چرایی آن را بدانیم.

ثابت قدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های شهرداری رشت برای کاهش بارترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بازگشایی چند معبر در سال جاری و سال آینده از جمله برنامه های اولویت دار شهرداری در رشت است.

توجه به حمل و نقل عمومی راهی برای حل مشکل ترافیک

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز گفت: هیچ راهی جز تکیه بیشتر به سیستم حمل و نقل عمومی برای حل مشکل ترافیکی وجود ندارد.

رضا رسولی افزود: تلاش و رویکرد شورای اسلامی رشت در بخش حمل و نقل، توسعه سیستم های حمل و نقل همگانی است.

وی با بیان این که اراده در رشت برای رفع معضلات ترافیک و توسعه این کلانشهر جدی و قطعی است، اظهار کرد: همه تلاش ما افزایش کیفیت خدمات شهری برای شهروندان است.

وی با اشاره به ورود 20 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان شهرداری رشت اظهار کرد: با پی گیری های انجام شده این تعداد از اتوبوس های بازسازی شده تحویل گرفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هیچ مشکلی در زیرگذر شهید رجایی کلانشهر رشت وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: آبگرفتگی در این زیرگذر ، به این دلیل بود که مسیر جمع آوری آب های سطحی گرفته شده بود.

مراسم رونمایی از 20 دستگاه اتوبوس بازسازی شده شهرداری رشت روز جمعه در این کلانشهر برگزار شد.

در این مراسم 10 راننده منتخب سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil