جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس ناصر آل محمدی در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اطلاع رسانی را بخش مهمی از پیشرفت روند کارهای اجرایی دولت دانست و اظهار کرد: امسال 700 نفر از نیروهای راهداری با اهداف تعریف شده به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منتقل شدند.

وی با اشاره به وضعیت شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر، از فعالیت 60 نمایندگی در گیلان خبر داد و افزود: در استان گیلان 168 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، 113 شرکت حمل و نقل مسافر، 2 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه 8 هزار و 883 ناوگان حمل و نقل عمومی در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان شامل 3 هزار و 34 دستگاه در بخش مسافر اعم از 189 دستگاه اتوبوس، 829 دستگاه مینی بوس و 2 هزار و 16 دستگاه سواری و 5 هزار و 549 دستگاه در بخش بار اعم از 5 هزار و 4 دستگاه ناوگان سنگین و 545 دستگاه وانت بار است.

این مقام مسئول گیلان را یک استان پرزحمت از لحاظ راه سازی و راهداری دانست و عنوان کرد: در 8 ماهه نخست سال 94، 4 میلیون و 953 هزار تن و امسال 5 میلیون و 874 هزار تن حمل کالا داشتیم که رشد 18 درصدی را نشان می دهد. از این میزان 70 درصد برون استانی و 30 درصد درون استانی بوده است که شامل آهن آلات، فراورده های نفتی، تخته و چوب و سیمان می شود.

وی از فعالیت 12 هزار و 129 نفر راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی استان خبر داد و گفت: 8 هزار و 75 نفر در بخش حمل بار و کالا و 4 هزار و 54 نفر در بخش مسافر فعال هستند.

آل محمدی با بیان اینکه حدود 7 میلیون و 900 هزار تن کالا توسط 578 هزار دستگاه در سال 94 از استان حمل شده، اضافه کرد: حدود 5 میلیون و 900 هزار نفر مسافر توسط 734 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی در سال گذشته جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از جابجایی حدود 4 میلیون نفر مسافر توسط 490 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی در 8 ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: 7 هزار و 604 دستگاه در ناوگان حمل و نقل استان مشغول فعالیت هستند.

وی میانگین عمر ناوگان بار گیلان را 19 سال دانست و متذکر شد: ناوگان حمل و نقل استان در بخش مسافر با 3 هزار و 39 دستگاه فعال است که شامل 193 دستگاه اتوبوس با میانگین عمر 10 سال است و کمبود نداریم، اما در حوزه حمل و نقل داخلی به دلیل تحریم ها و وابستگی صنایع هنوز توفیقی حاصل نشده و مینی بوس ها با میانگین عمر 29.5 سال فعالیت می کنند لذا در صدد واردات مینی بوس های دست دوم به نصف قیمت هستیم.

آل محمدی با اشاره به وضعیت قابل قبول ناوگان سواری، ادامه داد: گیلان 2 هزار و 12 دستگاه معادل 4 درصد سهم کشور سواری دارد لذا از نظر کیفیت سواری و وضعیت سرنشین به دنبال 3 سرنشینی برای مسیرهای بالای 200 کیلومتر هستیم. در ناوگان سواری نیز به زودی از ماشین های با کیفیت استفاده خواهد شد.

وی خواستار استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی شد و اضافه کرد: رانندگان بخش حمل و نقل به شدت کنترل خواهند شد و گزارش تخلف بدون اقماض پیگیری می گردد، زیرا یکی از وظایف رانندگان رعایت حقوق مسافرین است.

این مقام مسئول با اشاره به چالش های بخش ایمن سازی نقاط حادثه خیز از جمله دور برگردان ها، مناطق مسکونی و آبادی ها، گفت: یکی از تجهیزات ایمن سازی چراغ است، زیرا بارندگی در استان ما زیاد بوده و بهترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی در هنگام بارندگی دید ندارد. همچنین خیلی از اهشام رها شده جان مردم را می گیرد لذا یک فیلم مستند از تصادفات ناشی از اهشام سرگردان در جاده ها تهیه شده و آماده پخش در رسانه ملی است. اصحاب رسانه استان نیز می توانند این خطرات را گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 649 کشته جاده ای داشتیم که از میانگین کشوری بالاتر است، یادآور شد: 450 نفر موتور سوار و عابر پیاده هستند و 70 درصد علت فوت ضربه به سر است لذا توصیه می کنیم از کلاه ایمنی استفاده شود که بخش اعظم این فرهنگ سازی به آموزش و رسانه ها باز می گردد.

آل محمدی از کنترل سرعت خودروها با استفاده از دستگاه هوشمند ITS خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن 55 مدرسه حاشیه راه ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمن سازی مدارس راه ها در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ایمن سازی فیزیکی مدارس در 53 مدرسه ابتدایی و راهنمایی راه های برون شهری استان، ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران در 100 روستای حاشیه راه های استان و برخط سازی فعالیت در مراکز معانیه فنی خودروهای سنگین استان از جمله فعالیت ها در بخش ایمنی و ترافیک است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil