پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :  فرزند و قیم پیرمرد 63 ساله‌ ساکن رشت که در نوروز سال 94 براثر تصادف با یک راننده بی‌احتیاط که با سبقت ممنوع در خیابان سعدی رشت پاره‌ای از اجزای بدن او را برای همیشه غیرقابل درمان و ساقط کرده است، با حضور در دفتر مدیرکل بیمه ایران گیلان و در جمع تعدادی از معاونان وی چک 9 میلیارد و 747 میلیون و 475 هزار ریالی پدر خود را دریافت کرد.

دیه‌ مرد مذکور طبق قانون تا 6 برابر افزایش یافت و پزشکی قانونی حق دیه او را مبلغ 10 میلیارد و 196 میلیون و 357 هزار و 500 ریال تعیین کرد و خانواده وی در تیرماه سال گذشته به دستور بیمه ایران علی‌الحساب از این مبلغ 448 میلیون و 882 هزار و 500 ریال را دریافت کردند.

مدیرکل بیمه ایران گیلان در مراسم پرداخت چک دیه این مرد به خانواده‌اش با اشاره به اینکه شهروندان حتما بیمه‌نامه شخص ثالث از مراکز معتبر و شرکت‌های دارای توان مالی بیمه‌نامه را خریداری کنند، اظهار کرد: فردی که موجب تصادف مذکور شده بود در قالب فرهنگیان از بیمه ایران بیمه‌نامه خریداری کرده بود و با وجود اینکه مطالبات مردم از بیمه توسعه توسط بیمه ایران در حال پرداخت است تا این لحظه از سال 88 تا 91 تسویه و بیمه‌نامه خسارت دیدگان در سال 92 هم تنها زیر 20 میلیون تومان در حال پرداخت بوده و پرداخت خسارت سال 93 نیز هنوز آغاز نشده است.

حجت فلکیان با اشاره به اینکه 60 درصد بیمه‌نامه شخص ثالث استان توسط بیمه ایران در گیلان صادر می‌شود گفت: اکنون پیش‌بینی می‌شود حدود 20 درصد خودروهای در حال تردد در استان فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند و این زنگ خطر جدی برای این افراد در جامعه است.

به گفته وی، صندوق تامین خسارت که منابع آن از بخشی بیمه‌نامه‌های صادر شده تامین می‌شود برای رانندگانی که در زندان هستند و برای خسارت‌دیدگانی است که راننده آن متواری بوده و این خسارت به صورت ماهانه از افراد پس از آزادی از زندان دریافت می‌شود.

مدیر کل بیمه ایران گیلان پرداخت دیه به افرادی که در جریان تصادفات فوت می‌کنند را در سال جاری 190 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 253 میلیون تومان دانست و اضافه کرد: این دیه برای افرادی که دچار خسارت جرحی شدید در اجزا‌ی مختلف بدن شوند تا 20 برابر هم قابل پرداخت بوده و دیه فرد مذکور که بالغ بر یک میلیارد تومان شده به این دلیل بوده که وی از چند ناحیه بدن دچار ناتوانی و از دست دادن برخی از اجزای بدن شده است.

فرزند پیرمرد مصدوم نیز گفت: شهروندان از مراکزی بیمه‌نامه خریداری کنند که پاسخگو باشند چرا که هزینه نگهداری پدر من روزانه 200 تا 300 هزار تومان طی 20 ماه بوده و اگر این فرد بیمه‌نامه نداشت و یا بیمه او چنین هزینه‌ای را متقبل نمی‌شد این گرفتاری یک خانواده را نابود می‌کرد.

وی گفت: سبقت غیرمجاز و رانندگی نادرست یک خانواده را متلاشی می‌کند پس در رانندگی همواره به این فکر کنند شاید فرزند و خانواده خودشان از عرض خیابان در حال گذر است.

 

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil