جمعه 31 فروردین 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اسدالله عباسی با اشاره به مشکل پیش آمده در خصوص برگزاری آزمون متمرکز تحصیلات تکمیلی بین سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات تکمیلی از ضایع شدن حق افراد جلوگیری می‌کند و اجازه بروز تبعیض را نمی‌دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس قانون مصوب مجلس عمل کند، اظهار کرد: اگرچه چارچوب و اساسنامه دانشگاه آزاد برای برگزاری آزمون‌ها قابل احترام است ولی باید با تعامل به رفع مشکلات در خصوص برگزاری آزمون متمرکز کمک کنند تا علاوه بر اجرای صحیح قانون، نتیجه خوبی در آموزش عالی کشور حاصل شود.

عباسی ادامه داد: با توجه به تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد باید به این دانشگاه فرصت داده شود تا سازوکارهای مورد نیاز خودش را تبیین کند و نمی توان به یکباره اقدامی را به دانشگاهی که تعداد دانشجویانش با دانشگاه دولتی برابری می‌کند، تحمیل کرد.

درخصوص ورود دیوان عدالت اداری به برگزاری متمرکز آزمون تحصیلات تکمیلی اختلاف نظر وجود دارد

وی ضمن تاکید بر اینکه نباید در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل کرد، ادامه داد: می‌توان گفت دلیل دیوان عدالت اداری و دانشگاه آزاد برای عدم برگزاری آزمون متمرکز، آماده نبودن آیین نامه اجرایی است ولی باید اذعان کرد برای ورود دیوان عدالت اداری به این قضیه اختلاف نظر وجود دارد زیرا این نهاد در برخی از بخش‌ها نمی‌تواند وارد شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختلاف نظر سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل برداشت‌های متفاوت از قانون است، خاطرنشان کرد: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید با مسئله پیش آمده را بررسی کنند تا مشکل متقاضیان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رفع شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil