پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع بودجه سال 96 و تحقق آن و با حضور محمد حسین قربانی نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

محمد حسین قربانی نماینده مجلس با ابراز خوشحالی از ارائه به موقع بودجه به مجلس بیان داشت: امیدوار هستیم تا قبل از نیمه اسفند بررسی بودجه را به پایان برسانیم. در این زمینه تجربه خوبی نداریم و سال گذشته باعث شده بود بودجه دو دوازدهم ارائه دهیم.

وی درباره بودجه توضیح داد و گفت: بودجه امسال علی رغم افزایش چشمگیری که نسبت به سال گذشت داشته است و بودجه عمومی به حدود 320 هزار میلیارد تومان رسیده است و حدود 6 درصد به بودجه عمرانی اضافه شده است، یک نگرانی وجود دارد و آن این است که بسیاری از حوزه های مالیاتی از جمله مالیات بر دخانیات را در سال گذشته بسیار جدی وارد شده بودیم، در لایحه بودجه مورد توجه قرار نگرفته است و همه را به رد دیون بعضی از صندوق ها از جمله صندوق بازنشستگی کشور اختصاص داده اند که این یکی از ضعف های این بودجه است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره اشکالات این مسئله عنوان داشت: درآمد دولت از مالیات های دخانیات بسیار کم بوده و چیزی حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان می توانیم مالیات کسب کنیم که می تواند در حوزه سلامت تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همچنین بودجه مراکز تحقیقاتی کاهش پیدا کرده است که این نیز یکی از اشکالات بودجه است و کمیسیون تلفیق باید با جدیت ورود کند و این نقص ها را رفع کند. مسئله دیگر صندوق رفاه دانشجویان است که یکی دیگر از دغدغه های ما است که تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil