جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فرانک پیشگر صبح امروز در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا که به صورت مشترک با کمیسیون عمران برگزار شد به بررسی موضوع روان آبهای سطحی پرداخت و گفت:بارندگی یکی از نعمتهای این منطقه است ولی به دلیل تغییر کاربریها و افزایش شهرنشینی و کاهش سطوح نفوذپذیری خاک و همچنین کاستی هایی که در برنامه ریزی های گذشته برای مدیریت روان آبها وجود داشته سبب شده است که یکی از مزیت های خوب این منطقه به یک معزل برای شهروندان تبدیل شود.

 وی افزود:تمام تلاش ما بر این است که مشکلاتی که برای شهروندان در زندگی روزمره شان آنها را دچار دردسر می کند را کاهش دهیم که در همین راستا پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در سطح شهر رشت کلید زده شد.

پیشگر اضافه کرد:انجام این طرح یکی از نقاط قوت کارنامه کاری اعضای شورای دوره چهارم خواهد بود که برای مردم این شهر به یادگار می ماند ولی متاسفانه اجرای این پروژه در مسیرهای اصلی سبب مسدود شدن و افزایش ترافیک و در نهایت نارضایتی مردم شده است و این امر برنامه ریزی جهت اجرای این پروژه را زیر سوال برده است.

رییس کمیسیون بهداست و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه کار عمرانی در نیمه دوم سال با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی در این استان بسیار دشوار است، گفت: پروژه روان آبهای سطحی در مسیرهای اصلی شهر در بدترین زمان ممکن در حال انجام است.

وی با تشکر از پیمانکاران و مشاورین و معاونت عمرانی شهرداری رشت خواستار اجرای هر چه سریعتر پروژه روان آبهای سطحی که مطالبه به حق مردم است شد و تاکید کرد:ما امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه ها به سرانجام برسد اما علاوه بر سرعت کیفیت کار برای ما بسیار مهم است.

پیشگر با تاکید به اینکه لازم است مطالبات پیمانکاران هر چه سریعتر پرداخت شود،افزود:در حال حاضر برخی از پیمانکاران که پیشرفت فیزیکی خوبی در اجرای پروژه داشته اند به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود دست از کار کشیده اند و کار را تعطیل کرده اند.

رییس کمیسیون بهداست و محیط زیست شورای شهر رشت از مسئولین شهرداری رشت خواست تا پرداخت مطالبات این پروژه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا شاهد کندی یا تعطیلی نباشیم زیرا هر چقدر زمان اجرای پروژه کمتر شود آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

پیشگر در خصوص وضعیت تاسف بار پل صابرین که ریزش آبهای سطحی از روی پل برای عابرین و خودروهایی که از زیر پل تردد می کنند در ر.زهای بارانی مشکلات عدیده ای را به وجود می ارود گفت:این پل با وجود افتتاح چندیین ساله هنوز مشکل دفع مشکل روان آبهای سطحی آن برطرف نشده و هیچ واحدی در شهرداری مسئولیت این موضوع را نمی پذیرد.

وی خاطرنشان کرد:برای زیباسازی این پل هزینه زیادی شده که در کمتر از یکسال به دلیل جاری شدن آب نمای این پل در حال از بین رفتن است.

پیشگر همچنین به تشکیل واحد تعمیر و نگهداری زیر نظر مجموعه معاونت عمرانی اشاره کرد و گفت:برای حفظ و نگهداری پروژه های عمرانی نیاز است که این واحد تشکیل شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil