پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اهمیت تقویت عرصه گردشگری حلال در کشورمان، گفت: برای ایجاد رونق در این حوزه و دستیابی به جایگاه برتر میان کشورهای اسلامی نیازمند اتخاذ و اجرای برنامه‌های توسعه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی در طول سالیان گذشته اصول و مبانی گردشگری حلال را رعایت کرده، اظهار کرد: باید استانداردها و دستورالعمل‌های تدوین شده در این خصوص هر چه زودتر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تاسیسات گردشگری ابلاغ شود تا بتوان به مبانی جهانی گردشگری حلال نزدیک‌تر شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه امروزه فضای خوبی در بخش صنعت گردشگری کشور به وجود آمده و ایجاد رونق در گردشگری حلال می‌تواند دستاورد مناسبی در این عرصه تلقی شود، ادامه داد: بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ باید به پذیرش بیست میلیون گردشگر دست یابیم لذا سهم گردشگری حلال نیز در این بخش باید به طور مناسب تعریف شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه موضوع برجام و رفع برخی از موانع برای حضور گردشگران خارجی در ابهام قرار دارد، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی تلاش مستمری برای جذب گردشگران کشورهای منطقه و مسلمان شود که این مهم باید در مقوله گردشگری حلال تعریف شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که لغو روادید با کشورهای همسایه و مسلمان می‌تواند رونق در عرصه گردشگری حلال را رقم بزند، اظهار کرد: خوشبختانه امنیت ایران اسلامی و وجود جاذبه های معنوی می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد.

رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم کشورمان از اقتصاد گردشگری حلال قابل قبول نیست و عوامل مختلفی در این خصوص تاثیر گذاشته‌اند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil