جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : خلیل راحتی ، قائم مقام سازمان های شهرداری ها و دهیاری های کشور  در نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های سراسر کشور در رشت با بیان اینکه پنج لایحه مهم در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: لایحه استخدامی، دهیاری ها، در آمدهای پایدار، مدیریت شهری و شوراها پنج لایحه مهمی هستند که در دستور کار این سازمان قرار دارند.

راحتی لایحه درآمدهای پایدار و مدیریت شهری را از مهمترین لوایح موجود در دستور کار امسال این سازمان عنوان و با بیان این که اکنون به طور متوسط 40 تا 50 درصد در آمدهای شهرداری ها درگیر ساخت و سازها است ،خاطرنشان کرد : در یک بازه زمانی حداکثر 10 ساله میزان تخصیص به این بخش باید به چهار درصد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در این لایحه بسیاری از موضوعات و مسائل تصدی گری حیطه شهری به شهرداری ها منتقل می شود.

قائم مقام سازمان های شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه در این رابطه 22 محور را به هیات دولت ارائه کردیم ، پیش بینی کرد این لایحه در آینده نزدیک به مجلس ارائه شود.

قائم مقام سازمان های شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: باید هدف مشخص باشد و حمایت های مالی برای پروژه های مهم و تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس؛ امسال که سال آخر کار شوراهاست ، سعی کردیم که از خرید ماشین آلات و ... صرفنظر کنیم و حمایت های مالی مان را به پروژه های نیمه تمام شهرداری ها اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: به طور مثال در پروژه مربوط به توسعه آتش نشانی ها اعتباری در نظر گرفتیم و سال آینده برای آن دیگر ردیفی پیش بینی نمی شود.

راحتی به مشکلات پسماند استان های شمالی نیز اشاره و بیان کرد: پروژه هایی را برای رفع این معضل در سازمان تعریف کردیم که براساس آن در یک بازه زمانی باید مشکل پسماند استان های شمالی برطرف شود.

وی به لایحه استخدامی به عنوان یکی از لوایح در دستور کار این سازمان نیز اشاره و بیان کرد: در لایحه استخدامی قرار است مشکلات یکصد هزار نفر از کارکنان شهرداری های کشور رفع شود.

وی ساماندهی نحوه انتخاب شهردار و رفع دیگر مشکلات را از جمله مفاد این لایحه عنوان کرد.

براساس آمار ارائه شده در سال 94 در حال حاضر یکهزار و 240 شهرداری در کشور وجود دارد.

سومین نشست تخصصی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور به میزبانی استانداری گیلان در رشت گشایش یافت.

در این همایش دو روزه که مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور و مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور حضور دارند، مهم‌ترین مسائل بخش مدیریت شهری کشور بررسی می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil