جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید محمد علی ثابت قدم در نشست با اصحاب رسانه با قدردانی از همراهی و مشارکت خبرنگاران در توسعه شهری اظهار داشت: مدیران کشوی و یا شهرداران نمی توانند با بستن مرزها مانع پیشرفت شوند.

شهردار رشت با گرامیداشت روز ۱۶ آذر،  دانشجویان را منشا تحولات توسعه ای کشور و استان دانست و اذعان داشت: سیاست امروز شهرداری مبتنی بر پیشرفت شهروند با اتکا بر مشارکت محلی و عملی است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری و شهروندان باید با هویت بخشیدن به اولین های این شهر و با ارتقاء اطلاعات خود حداکثر استفاده را از داشته های خود داشته باشند. همچنین با استفاده از آوازه ها و اولین ها باید در راستای توسعه شهری واجرای پروژه ها گام برداشت.

سید محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر تولید سبک از سوی شهروندان تصریح کرد: امروزه در سبک جدید نه دولت ها بلکه دولت شهرها به عنوان سیستم بروکراتیک با به کارگیری عقلانیت، وظیفه مدیریت شهری را برعهده دارند.

شهردار رشت اعتماد سازی ، برندسازی و سرمایه گذاری را سه رکن اصلی مدیریت شهری خواند و گفت: سرمایه در مکانی ورود خواهد کرد که در آن جا عقلانیت اقتصادی وجود داشته باشد به عبارتی اگر سرمایه گذاران  شاهد عدم وجود  اعتماد در شهر باشند ریالی در این شهر هزینه نخواهند کرد.

دکتر ثابت قدم یادآور شد: اگر قرار باشد اعتماد محلی در دراز مدت آورده بزرگی را برای شهروندان به ارمغان آورد، نبایدبه گونه ای باشد تا سبب کاهش اعتماد محلی به مدیران شهری باشد.

وی شهردار را اولین حامی سرمایه گذار دانست و خاطرنشان کرد: برای حمایت از سرمایه گذاری رفتاری فراقانونی نیز خواهم داشت.

شهردار رشت انسان محوری و موضوع زیست محیطی را از مبانی مهم توسعه پایدار شهری خواند و گفت: برخورد با شهروندان خاطی اولین گام توسعه شهری است و نباید بگذاریم پول مردم به جیب خواص برود.

دکتر ثابت قدم با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار خانوار در شهر رشت گفت: از این تعداد فقط ۱۲۰ هزار خانوار شناخته شده که ۱۰ درصد آنها مبادرت به پرداخت عوارض می کنند.

شهردار در خصوص بدهکاران دانه درشت شهرداری رشت اذعان داشت: از ۲۰ بدهکار دانه درشت اعلام شده حدود ۸ نفر عوارض و مالیات خود را پرداخت کردند.

وی در ادامه مطالب ارائه شده از سوی مدیر ارتباطات و امور بین الملل را نتیجه بهره جستن از دانش بین المللی و بین رشته ای خواند و خاطرنشان ساخت: در راستای برند سازی شهر وقتی تعهدات بین المللی وجود داشته باشد، در این صورت موضوع برند سازی یک موضوع اجتماعی و فرهنگی خواهد بود نه موضوع سیاسی.

شهردار رشت با تاکید بر ارتباط استانداردهای جهانی با عقلانیت توسعه ای اذعان داشت: حضور  نماینده دائمی شهر در جلسات سازمان های بین المللی همچون حضور نماینده دائمی ایران در سازمان ملل  الزامی است.

دکتر ثابت قدم در پاسخ به دلیل کندو کاری های شهر در راستای هدایت آبهای سطحی اظهار داشت: بعضی از کندی کاریهای شهر ربطی به شهرداری ندارد، اما پروژه جمع آوری آبهای سطحی طی ماههای آتی به اتمام خواهد رسید و حداقل تا چند دهه دیگر شاهد کندو کاری شهر برای جمع آوری آبهای سطحی نخواهیم بود.

 دکترثابت قدم با تاکید بر اینکه با ارتقا کیفیت خدمات هیچ شهروندی مخالف پرداخت عوارض واقعی خود نخواهد شد، گفت: متاسفانه در شهر رشت علاوه بر فقر اقتصادی فقر مهارت نیز وجود دارد، و این فقر چه در کار پیمانکار آسفالت، چه در کار کارخانه آسفالت و چه در کار ناظر شهرداری دیده می شود.

این مسئول با اشاره به تحویل ۳۰ دستگاه  اتوبوس به ناوگان عمومی شهر گفت: اولین جلسه بحث ترافیک جامع  در هفته آتی برای  دستیابی به طرح افق جامع ترافیک  طی چندماه آینده برگزار خواهد شد و مطالعات قطار شهری نیز در حال انجام می باشد، که در آن طرح موضوع تراموا و حمل و نقل عمومی دیده شده است.

شهردار رشت ضمن عذرخواهی ار برخورد نامناسب مدیرمالی شهرداری با اصحاب رسانه تصریح کرد: علاوه برآنکه بنده به شخصه پیگیر این برخورد نامناسب خواهم بود، جلسه بعدی مجموعه مدیریت شهرداری در حوزه مالی با بررسی عملکرد این حوزه خواهد بود.

مجموعه مدیریت شهری به دنبال رسانه های خلاق است

فاطمه قدیمی حرفه در سخنانی با گرامیداشت روز ۱۶ آذر و با قدردانی از همراهی همیشگی اصحاب رسانه با مجموعه مدیریت شهری اذعان داشت: خوشبختانه در شرایط کنونی مسیر اطلاع رسانی با کمک خبرنگاران ضمن صحت در انتشار با سرعت در انعکاس اخبار پیش می رود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در تشریح عملکرد حوزه ارتباطات و امور بین الملل اظهار داشت: در روز ۱۶ مرداد ۹۲ شهرداری رشت به عنوان اولین شهرداری کشور مفتخر به برقراری ارتباط با دفتر یونسکو شد.

وی یونسکو را مهم ترین سازمان در همکاری بین الملل دانست و گفت: در آن زمان چشم انداز توسعه پایدار شهر رشت وجود داشت، لذا با ارتقا روابط بین الملل در شهرداری رشت به حوزه کامل تر و جامع تری در این راستا دست یافتیم.

 فاطمه قدیمی حرفه جلب مشارکت های محلی ، برند سازی و سرمایه گذاری را سه رویکرد اصلی مدیریت شهری در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان ساخت : کمپین می رشت ، باززنده سازی فضاهای شهری و مدیریت محله محور از رویکردهای اعتماد سازی محلی، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو ، برنامه عملیلتی خوراک شناسی ، افتتاح مرکز خلاقیت ونوآوری ،  بانک ایده و شهر ، شهر جشنواره ها از رویکردهای برند سازی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در مسیر بازآفرینی شهری از گام هایی بود که مدیریت شهری در راستای توسعه شهری برداشته است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره پیشینه شهر رشت اذعان داشت: بیان اولین های شهر رشت به طور مکرر در جلسات بین المللی و دفاع رسانه های از آن سبب شد تا در بیانیه ۱۴۰۴ شهر رشت در سه سطح محلی ، ملی و بین المللی مطرح گردد.

وی با اشاره به  استقبال مجموعه مدیریت شهری از ایده های نو تصریح کرد: در کمپین می رشت با حضور خبرنگاران و همکاری آنان توانستیم با یک توازن مسیر اطلاع رسانی به پیش ببریم.

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید بر رویکرد انسان محوری از طریق ایجاد پیاده راه فرهنگی گفت: افتتاح نخستین پیاده راه شهری شمال کشور با چشم انداز طولانی ترین پیاده راه فرهنگی جهان به طول ۷۱۶۰ متری و زمان طی مسیر ۱۰۰ دقیقه ای از مهم ترین پروژه های مدیریت شهری با اتکا بر مشارکت محلی است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت یادآور شد: ما به عنوان شهروند اجازه داریم در قالب دیپلماسی شهری با دیگران ارتباط برقرار نماییم ودراین راستا ملزم به برقراری ارتباط با انجمن های دوستی مجمع شهرداران آسیایی و... هستیم و این ارتباط با ماندن در دفتر روابط عمومی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال رسانه های خلاق است ، تصریح کرد: هدف  شهرهای خلاق « خلاق اندیشیدن »، «خلاق برنامه ریزی کردن» و «خلاق عمل کردن »جذب نهادها، افراد و شرکت‌های خلاق در فعالیت‌های مرتبط با شهر و ایجاد زمینه درک شهر به عنوان یک پدیده خلاق است.

فاطمه قدیمی از راه اندازی تورشبکه شهرهای خلاق برای معرفی شهر رشت به صورت نمایشگاهی خبر داد و گفت: کوتاهی سفرهای خارجه مدیر ارتباطات و امور بین الملل به این دلیل است که از ۱۸ شهری که عضو یونسکو هستند در هرکدام از این شهرها یک دوره میزبانی در راستای معرفی پتانسیل های خود برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه ضریح مهربانی در کربلا

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت با ارائه مطالبی در راستای ستاد اربعین شهرداری رشت در کربلا اذعان داشت: امسال با پیگیری مجدانه شهردار این ستاد با اخذ مصوب از شورا در شهرداری تشکیل شد.

علیرضا قانع حوزه فرهنگی، خدمات شهری، هنری و لجستیکی را ۴ حوزه این ستاد عنوان کرد و گفت: با برگزاری جلسه توجیهی در جلسه ستاد اربعین گروههای مختلف تشکیل و حدود ۱۰۰ نفر در حوزه خدمات شهری در کربلا حضور یافتند، که ۷۰ درصد آنان اولین سفر زیارتی به کربلا داشتند.

وی بااشاره به برپایی موکب فرهنگی درکربلا اذعان داشت: هر ساله همزمان با دهه کرامت نمایشگاه ضریح مهربانی در شهرها برگزار می شود، امسال با یک کار خلاقانه این نمایشگاه در کربلا برگزار شد و با استقبال زیادی نیز روبرو شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت با اشاره به حضور هنرمندان در کاروان خدام العتره گفت: نمایشهای با عناوین نمایش مولایی عشق، روایت عشق، کاروان عشق، از جمله نمایشهای موکب فرهنگی شهرداری رشت بود. 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil