سه شنبه 4 اردیبهشت 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدحسین قربانی، با هشدار نسبت به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور، افزود: بسیاری از بیماری ها بین انسان و حیوانات مشترک هستند از جمله این بیماری ها که در این فصول بسیاری شایع است آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به جهت مهاجرت پرندگان از سیبری و دیگر مناطق این بیماری وارد کشور می‌شود و با توجه به فصل شکار آنها شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزایش می یابد؛ حال با توجه به شرایط موجود، سازمان محیط زیست برای کنترل این بیماری شکار را ممنوع کرده که این اقدام دارای دو مزیت است نخست آنکه از انقراض نسل بسیاری از پرندگان جلوگیری می‌کند ضمن اینکه مانع شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر یکی از بیماری‌های دیگری که در این فصل شایع است بیماری آنفلوانزای مرغی است که طی سال‌های گذشته سازمان دامپزشکی و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت ودرمان گزارشی از شیوع این بیماری در منطقه خاصی از کشور را اعلام کردند و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد خوشبختانه سرایتی به انسان صورت نگرفت.

وی یادآور شد: حال باید برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز تدابیری مناسب اتخاذ شود و با آگاهی بخشی به افراد از سوی رسانه‌ها گامی در جهت پیشگیری از این بیماری برداشته شود؛ همچنین نظارت بر تولید و توزیع مرغ در مرغداری‌ها نیز بسیار مهم است، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و سازمان دامپزشکی باید مجاب به نظارت دقیق و جدی روی تولید مرغ شوند.

قربانی افزود: درمان بیماری آنفلوانزای پرندگان بسیار پرهزینه است و علاوه بر هزینه‌های مادی می‌تواند هزینه‌های اجتماعی را نیز برای کشور در بر داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان آثار مخربی بر سلامتی انسان دارد، گفت: این بیماری شبیه آنفلوانزای انسانی است اما شدیدتر بوده و باعث بلوکه کردن سیستم دفاعی بدن، ضعف، آب ریزش بینی و انقباض عضلانی می شود این درحالی است که در برخی شرایط بسیار حاد می تواند منجر به مرگ هم شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil