پنج شنبه 30 فروردین 1403

جبار کوچکی نژاد،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا،ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: این ایام فرصت خوبی است که همه مسئولین و روسای دانشگاه ها به تحلیل فضای دانشجویی بپردازند.

وی افزود:دانشجو عنصر فعال،نقاد و صاحب فکر و اندیشه است و می تواند با نگاه تیزبین خود مسائل داخل و خارج کشور را مورد تجریه و تحلیل،نقد و ارزیابی قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با بیان اینکه دانشجویان باید به‌دنبال ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باشند، گفت:در حال حاضر که در مقطع زمانی حساس هستیم،فضای کشور نیاز به حضور پر رنگ شرکت های دانش بنیان و تشکل های علمی دانشجویی دارد.

کوچکی نژاد ادامه داد:در حال حاضر تشکل های دانشجوی که به عنوان فعالان کشور مطرح هستند،کاهش یافته است. دولت و وزارت علوم نتوانستند در مباحث مختلف فضای دانشجویی موفق عمل کنند بطور مثال شاهد لغو شدن خیلی از سخنرانی ها در دانشگاه  بودیم که این خود انگیزه فعالیت دانشجویی را کاهش می دهد در حالیکه دانشجو نیاز به فضای باز برای بیان نظرات و ایده های خود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:باید فضای دانشگاه ها برای مخالفین و موافقین دولت باز باشد، دانشجو برای خلاقیت و پیشرفت نیاز دارد که در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی فعال باشد.

این نماینده مردم رشت در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که با توجه به تمدید تحریم ها نقش دانشجویان را چگونه ارزیابی می کنید؟ تصریح کرد: ساخت و تقویت صنعت و تکنولوژی نیازمند علم دانشجویان است لذا باتوجه به تمدید تحریم ها باید بیش از پیش فضای علمی را برای دانشجویان و اساتید فراهم کنیم زیرا برای توسعه تکنولوژی و دانش به دیدگاه ها و تجربیات علمی آنان نیاز داریم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil