چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در عدم اجرای قانون اعمال معدل در کنکور، اظهار کرد: قانون حذف کنکور با کار کارشناسی و بنیادی تدوین و به تصویب رسیده است و با توجه به کاهش تقاضا برای ورود به دانشگاه‌ها و افزایش پذیرش دانشگاه‌ها، ادامه روند برگزاری کنکور ضرورتی ندارد.

وی افزود:نادیده گرفتن سابقه تحصیلی دانش‌آموز در دوران متوسطه و اکتفا به نتیجه کنکور دلیل دیگری است که بر اجرای قانون حذف کنکور و افزایش شرط معدل در ورود به دانشگاه‌ها صحه می‌گذارد اما اجرای نادرست این مصوبه سبب ادامه رشد قارچ‌گونه موسسات کنکور شده و هزینه‌های گزافی را به خانواده‌های دانش‌آموزان وارد می‌کند.

عباسی با بیان اینکه افرادی که از تجارت آموزشی سودهای کلان می‌برند برای اجرایی نشدن قانون حذف کنکور تلاش کرده و از نواقص بخشنامه‌ای و دیگر فرصت‌های در دست نهایت استفاده را می‌برند، اضافه کرد: متاسفانه آموزش و پرورش نتوانسته است به رسالت خود در آموزش کامل و کیفی دانش‌آموزان جامع‌عمل بپوشاند به همین دلیل خانواده‌ها با دیدن ضعف درسی فرزندان خود به سمت موسسات آموزشی که عموما ناکارآمد هستند،روانه می‌شوند.

عباسی کنکور را مانع تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانست و افزود:نظام ارزیابی موفقیت باید تغییر کند، در واقع اگر خانواده‌ها به این باور برسند که مدرک ملاک موفقیت نیست بلکه دانش‌آموز باید همواره ذهن خلاقی داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و البته رسانه‌ها نیز به این امر کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود:دستان پنهان اقتصادی و گردش مالی پشت کنکور آن اجازه نمی‌دهد این آسیب از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil