جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت‌الاسلام مجتبی اشجری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی گیلان انقلاب اسلامی را رخدادی دانست که با هیچ‌کدام از انقلاب‌های به وقوع پیوسته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری مرجع دینی در برابر طاغوت به پیروزی رسید، افزود: شاکله وجودی انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است و مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم مدیران و مسؤولان خود را انتخاب می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف فراهم شد که انتخابات یکی از ابزار تحقق مردم‌سالاری دینی بوده و حضور حداکثری مردم در انتخابات‌های متعدد نشان از آگاهی و رشد سیاسی آنها است که در 22 خرداد سال 88 و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 85 درصد پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

وی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در سه مرحله قبل، حین و پس از انتخابات دارای ویژگی‌هایی بود خواند و گفت: ویژگی‌های قبل از انتخابات شور و حال بی‌سابقه، اجتماع و مراسم خیابانی شبانه طرفداران نامزدها، بروز تحولات جدید از جمله رنگ و نماد در تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌های زنده بین نامزدهای انتخابات در رسانه ملی به عنوان یک پدیده بی‌سابقه و ایجاد شور و نشاط بود.

اشجری نمایش ظرفیت و تحمل بالای نظام در بسترسازی برای رقابت انتخابات، تلاش زیاد برای دو قطبی شدن فضای انتخابات و محدود شدن گزینه‌ها به دو گزینه اصلی، افزایش بی‌سابقه بداخلاقی‌های انتخاباتی و رفتارهای تند و بی‌منطق از سوی کاندیداها، حضور فعال و مشارکت بی‌سابقه فرقه‌ها، احزاب موافق و مخالف و دعوت بی‌سابقه همه گروه‌های مخالف و تحریم‌کنندگان دوره‌های قبل به شرکت مردم در انتخابات و... را از دیگر ویژگی‌های قبل از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برشمرد.

 وی ویژگی‌های حین انتخابات را حضور بی‌نظیر ملت ایران، نمایش شگفت‌انگیز اعتماد، وفاداری و مقبولیت نظام توسط مردم ایران، اعلان پیروزی یک ساعت قبل از اتمام رأی‌گیری توسط ستاد یکی از کاندیداها، انجام مصاحبه و فضاسازی تبلیغی در روز انتخابات توسط برخی از خواص و کاندیداها در جهت ایجاد نگرانی از تقلب و اعلام تجمع ساعت 11 شب روز 23 خرداد در جلوی وزارت کشور قبل از اعلام نتایج انتخابات عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با برشمردن موارد پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری افزود: عدم تمکین نامزدهای شکست خورده به نتایج انتخابات و آرای مردم، صدور بیانیه‌های متوالی و ساختارشکن توسط سران فتنه، آغاز آشوب‌ها و حمایت‌های رسانه خارجی از اغتشاشات در فرآیند ایجاد انقلاب مخملین را از جمله این موارد بود.

وی اعلام مواضع علنی سران غرب در حمایت از حرکت‌های اعتراضی و آشوب‌ها به عنوان حرکت مدنی، هجمه شدید و بمباران تبلیغاتی نسبت به صحت انتخابات در سطح جامعه، لشکرکشی خیابانی در اعتراض به نتایج انتخابات توسط یکی از کاندیداها، بروز آشوب‌های خیابانی، قتل و غارت و ایجاد ناامنی و شرایط خاص در تهران، شکسته شدن حریم‌ها و حرمت‌ها، حضور فعال رسانه‌های غربی به ویژه بی‌بی‌سی در هدایت آشوب‌ها و... را از دیگر موارد پس از انتخابات مذکور ذکر کرد.

اشجری تصریح کرد: تمام این عوامل موجب شد تا پس از هتک حرمت به عاشورای حسینی و آسیب رساندن به بیت‌المال مسلمین و خونریزی و جنایت بسیار فریب خوردگان، مردم در یوم‌الله 9 دی و در گیلان هشتم دی به صحنه آیند و از تمام فتنه‌گران تبری جویند.

وی با بیان اینکه 9 دی شاخص انقلاب اسلامی است، یادآور شد: همه جریانات سیاسی باید موضع خود را در این زمینه مشخص کنند تا مردم بدانند که آنها در کدام اردوگاه قرار گرفته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «برخی در عین حمایت نظام و امام و انقلاب موضع خود را درباره فتنه 88 روشن نمی‌کنند، موضع من درباره فتنه کاملاً صریح است و روی این موضوع حساس هستم».

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دائماً به موضوع فتنه اشاره می‌کنند و به صورت متوالی از این واژه برای تبیین اهمیت موضع بهره می‌گیرند، بنابراین برخی به دنبال تمام شدن موضوع فتنه و معادل‌سازی این واژه‌ هستند.

اشجری اظهار کرد: در جلسه‌ حزبی در مرکز استان یکی از نمایندگان از فتنه 88 تعبیر به اتفاق 88 می‌کند، معادل‌‌سازی فتنه 88 به اتفاق یا حادثه 88 یا سو‌ء‌تفاهم 88، یکی از روش‌های فتنه‌گران به منظور تحریف در واقعیت آن است.

وی با بیان اینکه عده‌ای با انحراف سران شناخته شده فتنه به سوی دیگر قصد تحریف در تاریخ مردم انقلابی کشورمان را دارند، یادآور شد: آنهایی که امروز حَسب رأفت اسلامی در حصر بسر می‌برند و در محکمه افکار عمومی محاکمه شده‌اند قطعاً جزو سران فتنه‌ هستند.

این مسؤول متذکر شد: کسانی که می‌خواهند پیشتازی مردم رشت در هشتم دی ماه 88 را لکه‌دار کنند بدانند که در این خواسته ناکام می‌مانند و مردم ولایی و انقلابی رشت پاسخ کوبنده فتنه‌گران را در هشتم دی ماه می‌دهند.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil