شنبه 1 اردیبهشت 1403

محمدحسن عاقل منش در گفتگو با گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل ، با گرامیداشت ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: در تاریخ پرفراز و نشیب این کشور میرزا کوچک و مردم دلاور این سامان نقش آفرین بودند و هرگز نباید این نقش مهم را به وادی فراموشی سپرد.

رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود:سردار بزرگ نهضت جنگل با اندیشه های انقلابی و اسلامی خود اولین جمهوری را در گیلان بنا گذاشت و با تمام توان در مقابل استعمارگران و اشغالگران بیگانه و استبداد داخلی ایستاد.

عاقل منش اضافه کرد:علیرغم تأثیر گذاری این شخصیت بزرگ در تاریخ کشور عزیزمان،متاسفانه تاکنون در زمینه شناخت افکار این مبارز بزرگ و ابعاد مختلف این نهضت کارهای قابل ملاحظه ای انجام نگرفته است.

 وی تاکید کرد:میرزا کوچک جنگلی هویت مردم این دیار است و بایستی کارهای فاخر و در خور شأن بیشتری برای هویت بخشی صورت پذیرد.

‌وی در ادامه افزود:پس از بازسازی آرامگاه این مجاهد سرافراز گیلانی و همچنین مزار شهدای این محل در سال های گذشته،  اخیرا شهرداری رشت طرح آرام سازی محله سلیمانداراب  و مسیر منتهی به مزار میرزا را در حال اجرا دارد و همچنین تاسیس بازارچه میوه و تره بار و ساماندهی دستفروشان ،بهسازی و زیباسازی معابر  و ... از جمله اقداماتی است که در حال انجام است .

سفیر فرهنگی بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه درحوزه فرهنگی هم اقدامات فراوانی انجام گرفته است گفت: نباید فعالیتهایی مثل برگزاری همایش، نشست های علمی، برپایی نمایشگاهها و ...تنها به سالروز شهادت این مجاهد بزرگ ختم شود .

مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گفت:خوشبختانه ساخت کتابخانه عمومی سردار جنگل در محله سلیمانداراب رشت از دیگر اقدامات شایسته ای است که با همکاری خوب متولیان استانی انجام گرفته و امید است تا پایان این ماه افتتاح و شروع به فعالیت کند . بی شک این مجموعه فرهنگی نیز پس از راه اندازی می تواند محور بسیاری از فعالیتهای فرهنگی،ادبی، پیرامون این شخصیت ارزنده باشد.

وی اضافه کرد:از جمله اقداماتی که میتواند موجب هماهنگی و انسجام فعالیت تمامی نهادها و سازمانها انجام بگیرد تاسیس ستاد و دبیرخانه دایمی بزرگداشت میرزا کوچک است،این ستاد قادر خواهد بود فعالیتهای مختلف علمی، پژوهشی،فرهنگی و هنری را با همکاری سازمانها و نهادهای فرهنگی و با مشارکت سایر تشکلهای مردم نهاد برنامه ریزی و به نحو شایسته در طول سال به مرحله  اجرا درآورد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil