پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در نشست با دکتر فخاری رئیس موسسه برند حلال کشور،در راستای کسب برند غذای حلال برای شهر رشت با اشاره به تعداد انگشت شمار شهرهای خلاق در کشورهای مسلمان اظهار کرد:امروزه شهرهای توسعه یافته بدنبال خلق ارزشهای خود هستند.

شهردار رشت با تاکید بر فرآیند رو به تزاید شهرها خاطرنشان کرد:متاسفانه شهرهای خلاق در کشورهای مسلمان به واسطه جغرافیای سیاسی عمدتا درگیر موضوعات روزمرگی خود هستند.

وی افزود:نگاه امروز شهر رشت مبتنی بر گردشگری خلاق با تکیه بر اعتماد محلی با لحاظ توسعه سخت افزارمحور و نرم افزار محور است.

ثابت قدم در خصوص تبدیل شهر رشت از حالت گذرگاهی به ایستگاهی برای گردشگران تصریح کرد:شهرداری رشت در حوزه هویت‌مندسازی شهر ابتدا با تمرکز در محدوده قدیمی شهر و با رعایت رفتارهای سنتی و شرعی و اخذ مصوب از وزارت راه اقدام به اجرای سند بازآفرینی کرد

شهردار رشت هدف از این دیدار را معرفی شاخص های جامعه در زمینه زندگی در شهر انسان محور عنوان کرد و گفت:با معرفی شاخص ها و فرهنگ سازی نمادها و نشانه های سرو غذای حلال علاوه بر حفظ هویت وجودی شهرهای خلاق مسلمان می توان به برندسازی شهرهای خلاق خوراک حلال پرداخت .

وی افزود:بسیاری از رفتارهای ممکن رفتاری انسانی باشد اما اسلامی نباشد و از آنجاییکه شهردارای یک پکیچ آموزشی است ما نباید موضوعات مربوط به برندسازی را انتزاعی ببینیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اهمیت موضوع حلال در اسلام اظهار کرد: هرغذایی که مسیر حلال را طی کند با همه مشخصه های مربوطه آن غذا حلال محسوب می شود.

سیدرضا موسوی روزان با تاکید بر انواع متعدد غذاهای حلال در کشور ایران خاطرنشان کرد:بعضی از غذاها به صورت ذاتی حلال هستند.

وی با اشاره به نقش حمایتی مدیریت شهری در برندسازی غذای حلال افزود:مجموعه مدیریت شهری شهرداری رشت سعی دارد تا شهروندان بدان هدف دست یابند تا با خوردن غذای حلال در زندگی خود سود ببرند زیرا استفاده از مزیت غذای حلال در معماری یکی از مزیت های دستیابی به ارزش افزوده است.

رئیس موسسه برند غذای حلال کشور در ادامه این نشست اظهار کرد:با آنکه سرو غذای حلال در دنیا جا افتاده است، اما در بحث گردشگری حلال در آغاز راه هستیم.

دکتر فخاری با اشاره به مطرح شدن بحث گردشگری حلال طی دو و نیم سال اخیر افزود: ۵۸ کشور اسلامی دنیا دارای فرودگاه هستند و در فلو شاپ خود مشروبات الکلی سرو می کنند.

وی با تاکید بر عدم استفاده از مزیت و ارزش افزوده غذای حلال در کشور ایران یاد آور شد:اگر شهر رشت بعنوان شهر خلاق مزیت بین المللی حلال را نیز به برند های خود بیفزاید به ارزش افزوده این مزیت نیز دست خواهد یافت.

دکتر فخاری استفاده از مزیت غذای حلال در معماری را یکی از مزیت های دستیابی به ارزش افزوده عنوان کرد و گفت:این مزیت و ارزش افزوده ارزش اقتصادی را با خود بدنبال خواهد داشت که با تبلیغات صحیح می توان به برند حلال نیز در این شهر دست یافت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil