جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : زهرا بدن‌آرا صبح امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روستای کپورچال این شهرستان اظهار کرد: افتتاح هر کتابخانه نشان دهنده جایگاه و منزلت کتابخوانی در نزد مردم جامعه است.

وی افزود: کتابخانه مکان اجتماعی و در خدمت جامعه بوده که بدون در نظر گرفتن نژاد، سن و قومیت در فکر آموزش دادن به مردم است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه تفاوت چندانی بین افرادی که خواندن نمی‌دانند و افرادی که نمی‌خوانند وجود ندارد، گفت: افرادی که نمی‌خوانند نه تنها صاحب اندیشه نیستند بلکه دیگر افراد را نیز زیرسؤال می‌برند.

بدن‌آرا با بیان اینکه جایگاه کتابخانه و ارتباطی که با مردم منطقه برقرار می‌کند تنگاتنگ است، تصریح کرد: نقش کتابخانه‌ها در چند سال اخیر تغییر کرده و علاوه بر امانت دادن کتاب برنامه‌های فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

وی کلنگ احداث پروژه کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روستای کپورچال را از سال 90 عنوان کرد و افزود: برای ساخت و تجهیز این کتابخانه سه میلیارد ریال هزینه شد و بنیاد قلم‌چی در این راستا 900 میلیون ریال کمک و همکاری کرد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به کمک‌های خیران در راستای ساخت کتابخانه‌های عمومی، یادآور شد: در ایران سرانه کتابخوانی برای هر نفر 2 متر مربع و در گیلان 1.2 متر مربع است که از خیران می‌خواهیم در بحث احداث و تجهیز کتابخانه‌ها کمک کنند.

بدن‌آرا با بیان اینکه کتابخانه روستا کپورچال مجهز به نرم‌افزار سامان و اینترنت است، متذکر شد: برای رشد و تجهیز این کتابخانه باید تلاش فرهنگی صورت گیرد و نیازمند همت و کمک همگان هستیم.

گفتنی است، بندرانزلی نخستین و بزرگ‌ترین بندر سواحل جنوبی دریای خزر در منطقه‌ای جلگه‌ای و ساحلی بوده که از شمال به دریای خزر، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق به رشت و از غرب به رضوانشهر متصل است. بندرانزلی در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای به صورت طولی و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای آب و هوای معتدل مرطوب بوده و بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا و بخش مهم دیگر نیز اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می‌دهد.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil