شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای، از پرداخت 30 میلیارد تومانی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: با توجه به افزایش 60 درصدی تولید برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه 30 میلیارد تومان باقی مانده قدرالسهم دولت را در چند روز گذشته به حساب سازمان چای واریز کرد که براساس آن 16 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی طی روزهای آتی به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی از پرداخت 80 درصدی بهای برگ سبز چایکاران خبر داد و افزود: در سال جاری،مجموع بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران 234 میلیارد تومان بوده که حدود 179 میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی پس از اخذ قدرالسهم کارخانجات تا اوایل زمستان به طور کامل به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

روزبهان ادامه داد: تولید برگ سبز چای با افزایش 60 درصدی به نسبت سال گذشته از 87 هزار تن به 139 هزار تن و چای خشک تولیدی از 19 هزار و 600 تن به رقم 31 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان چای دلایل افزایش تولید برگ سبز چای را بدین شرح خواند و گفت: حمایت دولت در اجرای طرح به زراعی، پرداخت تسهیلات برای تغذیه مناسب گیاه، احیای باغات طی سال های گذشته در کنار نزولات جوی و شرایط مساعد آب و هوا افزایش تولید را رقم زد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات حمایتی دولت یازدهم و افزایش تولید برگ سبز چای، در سال 93 ، 13 درصد، 94، 18 درصد و سال جاری 28 درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می شود که با این وجود از خروج 150 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

روزبهان تصریح کرد: دولت در سال زراعی جدید به ازای هر هکتار 6 میلیون تومان تسهیلات به زراعی و برای هرس کف بر و کمر بر به ازای هر هکتار سه میلیون تومان تسهیلات بدون بهره و همچنین برای بهسازی و نوسازی کارخانه ها تسهیلات با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته تا شاهد افزایش تولید در سال های آتی باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil