جمعه 10 فروردین 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با تاکید بر این که طرح تحول سلامت یکی از بهترین طرح ها در بخش سلامت محسوب می شود، گفت: با اجرای این طرح، مردم برای اولین بار مفهوم امنیت درمانی را در طی این سال ها تجربه کردند. این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی از نام و اعتبار کارگر برای مقابله با طرح تحول سلامت، سوء استفاده می کند.

احمد قویدل افزود: طرح تحول سلامت از جمله طرح های مفیدی است که وزیر بهداشت آن را محقق کرد. با اجرای آن، هزینه های بستری بیماران در مراکز درمانی به زیر ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد. در صورتی که این رقم پایدار بماند، نقش یارانه هدفمندی را دارد که برای ارتقای سلامت در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت امری اتفاقی نبوده است، گفت: تامین منابع پایدار برای ادامه این طرح، یکی از بزرگرترین نگرانی های مقام معظم رهبری، مدیران و مسئولان کشور است. در صورتی که بدعهدی های سازمان های بیمه گر ادامه داشته باشد، سلامت مردم نیز مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران تصریح کرد: بهترین راه برای تامین این منابع پایدار، عملیاتی شدن قانون تجمیع بیمه ها است. هم اکنون ۱۷ صندوق بیمه ای در کشور فعالیت می کنند که هر یک خدمات و امتیازات درمانی متفاوتی در اختیار بیمه شدگان شان قرار می دهد که به اعتقاد من منصفانه نیست.

قویدل اظهار داشت: تا به امروز سه موج متوالی در خصوص حمایت از طرح تحول سلامت ایجاد شده است که در هر موج آن بالغ بر ۱۰۰ سازمان مردم نهاد حضور داشته اند. موج چهارم نیز به تازگی آغاز شده است، اما متاسفانه هم اکنون تامین اجتماعی از نام کارگر برای مقابله با طرح تحول سلامت استفاده کرده و بر علیه آن تبلیغ می کند.

وی با بیان این که سازمان های بیمه گر حرفه ای عمل نمی کنند، تصریح کرد: اینگونه سازمان ها از قِبل دریافت منابع نفتی به سازمان های بیمه گر تبدیل شده اند. سازمان بزرگی همچون تامین اجتماعی که روزی از بودجه های کلان دولت استفاده می کرد، چطور خودش را سازمان حمایت از کارگران معرفی می کند؟ این چه حرف های عجیب و غریبی است که مسئولان تامین اجتماعی به زبان می آورند؟

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با بیان این که عملکرد تامین اجتماعی با شعارهایی که سر می دهد،  کاملا مغایرت دارد، گفت: این چگونه سازمان مردمی است که وزیر رفاه رئیس هیات امنای آن است؟ اتفاقا تنها چیزی که در تامین اجتماعی دیده نمی شود، کارگر و حق کارگری است.

قویدل همچنین در خصوص اجرایی شدن قانون تجمیع بیمه ها تصریح کرد: تامین اجتماعی بر چه اساس می گوید اگر قانون تجمیع بیمه ها عملیاتی شود، حق و حقوق کارگر پایمال می شود؟ چرا می گویند با اجرا شدن این قانون، پزشکان ثروتمندتر می شوند؟ به اعتقاد من با اجرایی شدن قانون تجمیع بیمه ها بستری برای عرضه بیشتر خدمات درمانی به همه کارگران که دسترسی یکسانی به خدمات درمانی ندارند، فراهم می شود.

وی با تاکید بر این که چالش به وجود آمده در کشور به نفع هیچکس نیست، یادآور شد: هم اکنون دو تفکر در درون دولت وجود دارد که به نفع هیچکس نیست. به یاد داشته باشیم که این چالش، چالش بین دولت و رقیبان خارج از کشور نیست، چالشی است در درون دولت که اگر ادامه پیدا کند، به همه آسیب خواهد زد.

قویدل تاکید کرد: من از نمایندگان مجلس درخواست می کنم حمایت خود را از طرح تحول سلامت و وزارت بهداشت دریغ نکنند و در راستای منافع بیماران بر اجرای تجمیع بیمه ها تاکید داشته باشند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil