جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :

علیرضا جمشیدی در همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری که در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت برگزار شد با بیان اینکه فساد و خوی اشرافی گری در کشور گسترش یافته است،اظهار کرد:فساد در دستگاه های اجرایی مسئولین کشور را هدف قرار داده است.

افزایش فساد و خوی اشرافی گری در جامعه

وی با بیان اینکه براساس نظرسنجی های صورت گرفته از مردم تهران در خصوص اشرافی گری تصریح کرد:در این نظرسنجی 77 درصد مردم تهران معتقدند اشرافی گری در این شهر زیاد شده است و این عاملی در راستای سست کردن بنیان نظام است.

معاون وزیر دادگستری دنیا مداری را عامل تغییر چهره دین دانست و افزود:تبانی گسترده پیمانکاران در پروژه های دولتی، تسهیلات بانکی غیر هدفمند،پول شویی و تغییر کاربری اراضی، حراج و واگذاری اموال دولتی،فقدان نظام هوشمند از ریشه های اشرافی گری در جامعه است.

جمشیدی بسیج را قامت استوار در جامعه عنوان کرد و گفت:بسیج می تواند در مقابل اشرافی گری بایستد و با انحرافات با قدرت برخورد کنند.

عدم اجرای قانون سلامت اداری در جامعه

وی با اشاره به توزیع غیر هدفمند درآمد نفتی در کشور گفت:اقتصاد کشور ما وابسته به نفت است لذا درآمد حاصل از نفت باید در راه هدفمند هزینه شود.

معاون وزیر دادگستری عوام گرایی را یکی از معضلات جامعه بیان کرد و افزود:بعد قانون گذاری،اجرایی و قضایی از نمونه های عوام گرایی در جامعه است.

جمشیدی با اشاره به عدم اجرای قانون سلامت اداری خاطرنشان کرد:سال گذشته قانون سلامت اداری مجددا تمدید شد اما تاکنون این قانون اجرایی نشده است.

دریافت وام های چند میلیاردی توسط اصحاب قدرت از آسیب های اقتصادی در جامعه است

وی دریافت وام های چند میلیاردی توسط اصحاب قدرت را یکی از آسیب های موجود در جامعه بیان کرد و ادامه داد:این وام ها به جای اینکه صرف تولید و اشتغال شود در ساخت برج ها استفاده می شود این در حالی است که سازندگان برج ها از هرگونه مالیات معاف هستند ولی تولیدکنندگان باید به دولت مالیات پرداخت کنند.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مقابله با فساد کار آسانی نیست و دغدغه کشورهای توسعه یافته نیز است،گفت: برای مقابله با فساد باید ریشه ای برخورد کنیم.

جمشیدی استفاده از ظرفیت بسیجیان و حقوقدانان در راستای آگاه سازی جامعه را مهم برشمرد و اضافه کرد:فساد اقتصادی یکی از مهم ترین دغدغه های مردم و مسئولین در حال حاضر است و در این خصوص وضعیت ما مناسب نیست لذا برای مقابله با این آسیب باید از توان نیروهای بسیجی بهره لازم را برد.

برای مقابله با مفاسد راه طولانی در پیش داریم

وی اقدامات پیشگرایانه را از راهکارهای مقابله با اینگونه آسیب ها در جامعه خواند و گفت:در اقدامات پیشگرایانه قانون گرایی باید حرف اول را بزند و اگر در این راه مسئولین ما حرمت قانون را نگه دارند تحولات خوبی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی می تواند یک فضای منطقی را در کشور ایجاد کند،افزود:هنوز در مقابله با مفاسد راه طولانی در پیش داریم.

جمشیدی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اقتصادی می تواند رقابت سالم در تولید و توسعه کشور را به دنبال داشته باشد خاطرنشان کرد:پیشگیری ایده جدید در دنیای امروز و به خصوص در بخش های قضایی است.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil