پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :شاهرخ یوسف‌زاده چابک ظهر امروز در همایش سبک زندگی سالم در مجتمع فرهنگی دهکده ساحلی انزلی، دانشگاه علوم پزشکی را متولی سلامت مردم دانست.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در تمام مقوله‌های مربوط به سلامت ورود می‌کند، افزود: در گذشته بهداری نقش درمانی را به‌عهده داشت اما با ادغام بهداری در دانشگاه علوم پزشکی نقش آموزشی نیز به آن سپرده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزاری همایش مذکور را براساس سندی دانست که رئیس جمهور در اواخر اسفند ماه سال 94 با عنوان سند ملی بیماری‌های غیر واگیردار امضا کرده است.

وی با بیان اینکه این نخستین همایش سبک زندگی سالم است که با همت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای بالا بردن سطح سلامت افراد باید در زمینه فرهنگ‌سازی روش درست تغذیه فعالیت شود.

یوسف‌زاده چابک دلیل مرگ افراد در سال‌های 73 و 74 را ناشی از بیماری‌های غیرواگیر نظیر، دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغز، سرطان‌ها ... ذکر کرد.

وی ادامه داد: فشارهایی که موجب اختلالات روانی و کهنسالی و سالمندی بوده و با توجه به اینکه عمر متوسط جامعه از ابتدای انقلاب تاکنون حدود 20 سال افزوده شده است، بسیاری از بیماری‌ها مجال برای خودنمایی نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تشکیل همایش مذکور برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر است، خاطرنشان کرد: متولیان سلامت باید تلاش بیشتری برای زندگی سالم داشته باشند.

وی استفاده از غذاهای پرکالری و چربی زیاد و بسیار شیرین همراه با کاهش فعالیت‌های فیزیکی را از عوامل تهدیدکننده سلامت افراد جامعه دانست.

یوسف‌زاده چابک با تصریح بر اینکه باید در الگوسازی و برندسازی سبک زندگی برای افراد جامعه تلاش ویژه‌ای شود، متذکر شد: این موضوع یکی از وظایف بسیار مهم و جدی افراد جامعه است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil