جمعه 7 اردیبهشت 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکترمحمد اسماعیل مطلق با اشاره به این مطلب در سومین کنگره سلامت نوزادان در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: رفع موانع ازدواج، تسهیل تشکیل خانواده، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان، اختصاص تسهیلات، پوشش بیمه ای به ویژه در دوران شیردهی و هزینه زایمان و درمان ناباروری موجب تسهیل روند فرزندآوری می شود.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی افزود: سن امید به زندگی در خانم ها 74 و در آقایان 72.8 است. همچنین در برنامه ششم توسعه سن امید به زندگی برای خانم ها 76 و برای آقایان 74 سال پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد: 5 بند از 14 بند سیاست های کلی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری در اردیبهشت 93 ابلاغ شده است مربوط به وزارت بهداشت است.

وی گفت: نرخ جمعیت باید از 1.9 فعلی به 2.1 برسد. هر سال یک میلیون و 570 هزار موالید داریم . در سال جاری نیز تا پایان آبان ماه یک میلیون و 30 هزار مورد تاکنون موالید داشته ایم که تا پایان سال از مرز یک و نیم میلیون می گذرد.

مطلق تصریح کرد: درصد بالایی از جوانان کشور در سن باروری هستند و در نظرسنجی ها اعلام کرده اند مایلند 2 تا 3 فرزند داشته باشند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به وجود 11 میلیون زوج متقاضی ازدواج در کشور گفت: 70 درصد جمعیت کشور در سنین 15 تا 64 سال هستند که این سن فرصت طلایی برای توسعه پایدار در کشور است.

وی افزود: سه هزار زوج نابارور در مناطق کمتر برخوردار کشور تحت پوشش برنامه درمان ناباروری هستند.       

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil