جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : غلامرضا کریم آقایی افزود: این پروازها شامل پروازهای آموزشی غیر نظامی، پرواز های آموزشی نظامی، پرواز های وارسی دستگاه های کمک ناوبری و پرواز های ماموریت ویژه بوده است.

وی اظهار کرد: پذیرش پروازهای غیر برنامه ای یکی از ویژگی های فرودگاه سردار جنگل رشت محسوب می شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت به 90 سورتی در هفته رسیده اما با توجه به زیرساخت های موجود در فرودگاه، این فرودگاه آمادگی خدمات دهی روزانه به یکصد پرواز رفت و برگشت را دارد.

کریم آقایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود توده هوای سرد به گیلان گفت: برنامه ریزی برای آمادگی و هماهنگی واحدهای مرتبط در مواقع بارش برف احتمالی انجام شده است.

وی اظهار کرد: تجهیزات خودرو، منابع انسانی و پشتیبانی در زمان بارش برف از جمله مواردی است که لازم است پیش بینی آن قبل از شروع سرمای زمستانه انجام گیرد.

آقایی امکانات و تجهیزات اداره‌کل فرودگاه گیلان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این اداره‌کل در مواقع بارش برف براساس اولویت‌بندی، عملیات برف‌روبی را انجام خواهد داد که سطوح پروازی اولویت اول و دسترسی به سیستم‌های کمک ناوبری، جاده حفاظتی، مسیر تردد مسافرین ورودی و خروجی به فرودگاه و پارکینگ خودرو اولویت‌های بعدی فرودگاه رشت در حین برف‌روبی خواهند بود.

وی همچنین از مدیران پایانه این فرودگاه خواست به لزوم رعایت حقوق مسافر بیش از پیش اهتمام داشته باشند و گفت: مدیران پایانه نماینده مدیر کل فرودگاه در ترمینال هستند و موظفند فرایند خدمات رسانی به مسافران را از لحظه ورود مسافر به فرودگاه تا خروج آنها مد نظر قرار دهند و از هرگونه خلأیی که باعث تعلل در خدمات فرودگاهی می شوند، جلوگیری و گزارش نکنند.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت ، سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شده و از نظر امکانات و تجهیزات در ردیف فرودگاه های برتر کشور است؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil