جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فیروز فاضلی افزود: تدوین شناسنامه فرهنگی که تاکنون 80 درصد آن به ثمر رسیده ، اقدام وسیعی است که هر شهرستان می بایست اطلاعات فرهنگی - هنری مربوط به حوزه خویش را تدوین و سپس از برآیند آنها شناسنامه فرهنگی استان تدوین شود.

وی اظهار کرد: در نهایت اطلاعات تجمیع شده در قالب کتاب و به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد.

فاضلی یادآور شد: شناسنامه فرهنگی همه موارد در ارتباط با فرهنگ و هنر استان چون اطلاعات مربوط به مجتمع های فرهنگی هنری، گروه ها، مفاخر و ... را شامل می شود.

وی ادامه داد: به غیر از شهرستان‌های رودبار و آستارا که شناسنامه فرهنگی آنها هنوز تکمیل نشده، اطلاعات مابقی شهرستان ها آماده شده که با تکمیل آن دو شهرستان، آماده انتشار می شود.

فاضلی تاکید کرد: این شناسنامه کمک می کند تا هم تصمیم گیران و هم تصمیم سازان و هم اهالی فرهنگ و هنر، با استفاده از این شناسنامه بهترین استفاده را از آن ببرند.

وی گفت: شناسایی هنرمندان از طرف اداره ارشاد بوده که از طریق انجمن‌ها، کارشناسان و رئیسان ادارات در قالب برنامه‌های متفاوت توانسته اند این افراد را شناسایی کرده و اقدام به جمع آوری اطلاعاتشان کنند.

پیشتر مرحله اول شناسنامه فرهنگی گیلان که حاصل تلاش یک ساله کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود، با حضور علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در رشت رونمایی شد.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil