پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اشتغال با اشاره به طرح‌های تدوین شده از سوی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این طرح‌ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با اهتمام این سه دستگاه اجرایی، شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها و آثار مثبت آن بر میزان اشتغال و تولید کشور باشیم.

معاون اول رئیس جمهور از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در جلسه‌ای کارشناسی با حضور دستگاه‌های مرتبط، گزارش دقیقی از آمار اشتغال کشور طی سال‌های اخیر فراهم کنند تا بتوان براساس آمار و ارقام دقیق برای اشتغال‌زایی و سایر امور برنامه ریزی کرد.

جهانگیری مقابله با بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: هم اکنون تعداد زیادی جوان تحصیلکرده در کشور به دنبال فرصت شغلی هستند که حتما باید برای آنها کاری انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به برخی تضادها و تناقضات آماری در زمینه اشتغال، بر اهمیت برخورداری از آمار دقیق و صحیح تاکید کرد و گفت: اگر کشوری می‌خواهد براساس برنامه‌ای دقیق و منسجم برای رشد و توسعه پایدار برنامه ریزی کند و همچنین بتواند نتایج برنامه‌ها و اقدامات خود را به درستی مورد بررسی قرار دهد، نیازمند دسترسی به آمار دقیق است.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، جهاد کشاورزی، آموزش وپرورش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رئیس هیات عامل صندوق توسعه‌ی ملی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از طرح‌های اشتغالزای بخش کشاورزی شامل پرورش ماهیان در قفس، کشت گلخانه‌ای و طرح‌های کوچک کشاورزی ارائه شد.

این طرح‌ها که به منظور افزایش تولید و ایجاد اشتغال بر پایه‌ی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شده، طرح مشترکی است که توسط وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آماده شده و بر اساس آن قرار است ۱۰۰۰ هکتار کشت محصولات گلخانه ای در سراسر کشور و تولید صد هزار تن ماهی در قفس، در آبهای شمالی و جنوبی کشور بویژه سواحل مکران اجرا شود.

همچنین در ادامه این نشست پس از ارائه گزارش در خصوص اهداف و مزایای این دو طرح مهم نظیر اشتغال پایدار، صرفه جویی در آب، توسعه صادرات، امنیت غذایی و افزایش راندمان تولید، تفاهم‌نامه طرح‌های یاد شده توسط روسای سه دستگاه اجرایی به امضاء رسید.

برنامه توسعه مشاغل کوچک و متوسط بخش کشاورزی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و پس از ارائه گزارش از پانزده طرح کوچک و متوسط تدوین شده در بخش کشاورزی، جزئیات و برنامه اجرایی این طرح‌ها تشریح شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از اطلاعات بازار کار طی سال‌های ۸۴ تا ۹۴ ارائه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص تحولات عرضه نیروی کار و تحولات تقاضای نیروی کار در این دوره پرداخت.

در پایان این جلسه مقرر شد، موضوع آمار و میزان اشتغال در سال‌های گذشته در جلسه ای تخصصی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد بررسی قرار گیرد و نتایج و جمع بندی آن در جلسات آتی شورا مطرح شود.

 
 
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil