پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس ناصر آل محمدی  با اشاره به آغاز بارش برف در ارتفاعات استان گیلان از 24 ساعت گذشته، اظهار کرد: در اکثر محورهای کوهستانی استان حدود 30 سانت برف باریده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از استقرار راهداران در کلیه گردنه ها همزمان با ساعات اولیه بارش خبر داد و افزود: عملیات بازگشایی محورها به وسیله دستگاه ها و ماشین آلات راهداری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون خبری مبنی بر بسته بودن محورها گزارش نشده است، تصریح کرد: تا این لحظه سطح کلیه جاده ها باز است و ریزش و انسداد وجود ندارد.

این مقام مسئول از رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی گیلان را دارند خواست تا حتما تجهیزات ایمنی به خصوص زنجیر چرخ و وسائل گرمایشی خودرو به همراه داشته باشند و گفت: رانندگان توصیه راهداران و ماموران پلیس راه را جدی بگیرند.

آل محمدی اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در صورت خیس بودن جاده ها، حداکثر 70 درصد سرعت مجاز را می توان با ترمز کنترل کرد لذا رانندگان حتما زیر سرعت مجاز در جاده های کوهستانی و برف گیر حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان دارای 37 راهدارخانه در نقاط کوهستانی با 245 دستگاه راهداری اعم از بولدوزر، لودر، گریدر، نمکپاش مکانیزه، کامیون تریلی برف روب و سایر عدوات است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil