پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کیوان محمدی، از همکاری مردم گیلان در سرشماری نفوس و مسکن 1395 قدردانی کرد و گفت: همکاری مردم استان بسیار شایان توجه بوده و همین امر باعث شده در بحث شاخص کیفیت جزو 5 استان اول باشیم که این امر نشان دهنده سطح بالای فرهنگ مردم گیلان و اهمیت قائل شدن برای سرنوشت و توسعه کشور است.

مدیر اجرایی سرشماری گیلان اضافه کرد:ستاد سرشماری کشور اعلام کرد که در اکثر مناطق کشور تا پایان روز جمعه، 28 آبان سرشماری به پایان رسید، اما بنا به درخواست برخی از ستادهای سرشماری در شهرستان‌ها، برای کمتر از 10 درصد ماموران سرشماری عملیات تکمیلی سرشماری از خانوارهای غایب(خانوارهایی که هنگام مراجعه ماموران سرشماری در منزل حضور نداشته‌اند)، سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 تا پایان روز دوشنبه، 1 آذر 95 ادامه می‌یابد.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج سرشماری، اظهار کرد:اگر میزان مشارکت اینترنتی 90 درصد بود تا 2 ماه آینده نتایج قطعی اعلام می‌شد،اما طبق وعده‌ای که مسئولان ستاد سرشماری کشور در محضر مقام معظم رهبری اعلام کردند، نتایج اولیه تا پایان سال اعلام می شود.

محمدی اضافه کرد: اگر تدوین برنامه ششم توسعه کمی به تاخیر افتاد دلیلش آن است که خواهان آن هستیم که از آخرین آمار و اطلاعات در تدوین این برنامه بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر اینکه در سرشماری صرفا اطلاعات جمعیتی اخذ می‌شود، متذکر شد: در مقطعی این شایعه به وجود آمده بود که سرشماری به یارانه و مسائل اقتصادی شخصی مربوط است در حالی که همانطور که قبلا ذکر شد هیچ ربطی به یارانه ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به برندگان قرعه‌کشی ثبت‌نام کنندگان سرشماری اینترنتی در گیلان، خاطرنشان کرد: طی 6 مرحله قرعه کشی از ثبت نام کنندگان سرشماری اینترنتی مجموعا 18 نفر از گیلان برنده شدند. در این بین از شهرستان رشت 6 نفر، تالش 3 نفر، ماسال 2 نفر و املش، لاهیجان، صومعه‌سرا، فومن، شفت، رضوانشهر و رودبار 1 نفر بودند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil