شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر پیرحسین کولیوند گفت: وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای را در راستای تامین سلامت زائران هم در داخل کشور در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و هم تدابیر خاصی را در کشور عراق در نظر گرفته و اجرایی کرده است .

وی گفت: به کارگیری بیش از 400 دستگاه آمبولانس، 26 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 25 دستگاه موتورلانس، 6 فروند بالگرد اورژانس 115 با همراهی بیش از 7000 پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس 115 و کارشناسان بهداشت و پیراپزشکان از جمله این اقدامات است که نسبت به سال گذشته ظرفیت ارائه خدمات به زائران 3 برابر شده است.

به گفته دکتر کولیوند برپایی 8 بیمارستان صحرائی و 20 بیمارستان پشتیبان و ارائه خدمات درمانی و پزشکی مناسب رایگان اقداماتی است که در چند روز اخیر توسط کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی انجام شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ، مسئولیت های کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین را مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر، نظارت بر بهداشت محیط، مراقبت های مادر و کودک، ارائه خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی ، تریاژ و تخلیه مجروحان و بیماران، ارائه خدمات درمانی سرپایی و ارائه خدمات بستری و بیمارستانی برشمرد و گفت: از اولین روز استقرار تیم های بهداشت و درمان در مرزها تا روز گذشته بیش از 324 هزار نفر به پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر در 3 مرز شلمچه، مهران و چزابه مراجعه کردند که توسط تیم های امدادی و کادر درمانی 321 هزار نفر درمان و مرخص شدند و 2800 نفر از مراجعین به مرکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی کامل، بستری شده اند.

وی افزود: 30 تیم مامایی مستقر به طور متوسط روزانه 1800نفر را ویزیت و مراقبت های لازم درمانی را به آنها ارائه کرده اند. همچنین تیم های بهداشتی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی 4351 مورد بازدید از اماکن تهیه و طبخ و توزیع غذا و نذورات و کلرزنی بیش از 347000 لیتر حجم آب را تاکنون انجام داده اند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil