سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر با اشاره به پیشنهاد تشکیل وزارت رفاه در کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: در گذشته یک بار وزارت رفاه تشکیل و مجددا مجلس این وزارت‌خانه را با وزارت تعاون ادغام کرد.

وی با اشاره به چرایی طرح مباحث تشکیل وزارت رفاه در مجلس گفت: در حال حاضر ما در حوزه بیمه‌های درمانی مشکلات جدی داریم به عنوان مثال 11 میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه قرار دارند اما اعتبارات دراین حوزه به خوبی تأمین کننده مسائل نیست.

نماینده مردم رودسر ادامه داد: از طرفی هم باید گفت وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند خود مجری و ناظر بر مشکلات بیمه‌های درمانی باشد بنابراین این گونه اقدامات چون تشکیل وزارت رفاه که به دلیل برون رفت از مشکلات بیمه ای پیشنهادمی شود باید با در نظر گرقتن هماهنگی در بین دستگاه ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بیمه‌ای کشور مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرد، بیان داشت: عدم پشتیبانی لازم در مشکلات بیمه‌ای مشهود بوده و به نارضایتی داروخانه‌دارها و  پزشکان دامن زده است.

عباسی تصریح کرد: بنده معتقدم برخی نمایندگان نمی‌توانند با تشکیل وزارت رفاه صورت مسئله و مشکلات عمده در حوزه بیمه‌ها را پاک کنند چرا که ما قبلا بر این یک بار این وزارت‌خانه را تشکیل دادیم و از آن بهره‌ای نبردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بنده مخالف تشکیل وزارت رفاه در کشور هستم چرا که راهکارهای برون رفت از شرایط در حوزه بیمه‌ها به اقدامات دولت بستگی دارد.

عباسی در پایان تأکید کرد: دولت باید برای حل مشکلات بیمه‌ای به فعالیت‌های بین وزارت‌خانه‌ای بپردازد و این مسائل را قانون‌مند کند وگرنه در شرایط فعلی به هیچ وجه صلاح نیست که وزارت‌خانه‌ای به وزارت‌خانه‌های دیگر اضافه شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil