جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره هشدارهای دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون روند قاچاق ارز از کشورمان و به خصوص از فرودگاه‌های پایتخت اظهارکرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما متاسفانه در طی 4 و 5سال گذشته با وجود نقاط قوت و ضعف اجرای این قانون ما نتوانستیم اقدامات جدی را در زمینه قاچاق ارز انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمینه افزایش قاچاق کالا و ارز در کشورمان افزایش پیدا کرده است دولت و مجلس با همکاری یکدیگر در جهت اصلاح قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز وارد عمل شده‌اند که امیدواریم در این راستا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خروج ارز و قاچاق آن نسبت به کالا از کشور بسیار آسان و سریع‌تر انجام می‌شود، تأکیدکرد: با توجه به طول مرزهای خاکی و آبی کشورمان ما باید با اختصاص بودجه کافی تلاشمان را برای کنترل قاچاق ارز از مبادی غیرقانونی به کار بگیریم.

دلخوش تصریح کرد: هر چند بخش زیادی از مرزهای ما تحت کنترل هستند اما متاسفانه ما شاهدیم که ارز از طریق بار مسافران و از مبادی چون فرودگاه‌های کشور قاچاق می‌شود و ساماندهی مناسبی در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: ما درصدد هستیم با اصلاح قانون بسترهای خروج و قاچاق ارز را از کشور متوقف کنیم و نقاطی از جمله فرودگاه‌های کشور را که در خروج ارز نقش مهمی دارند را تحت کنترل درآوریم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار می‌رود نیروهای انتظامی، دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها با اتخاذ یک برنامه راهبردی درست و همچنین اختصاص بودجه از سوی دولت در موضوع قاچاق در این حیطه وارد عمل شوند زیرا ادامه این رویه به ضرر کشور خواهد بود.

دلخوش در پایان تاکیدکرد: دولت تا به امروز عملکرد خوبی را در حیطه اجرای برنامه‌های مبارزه با قاچاق داشته است اما این موضوع کافی نیست و باید ادامه‌دار باشد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil